به گزارش خوزپرس، حجت‌الاسلام محمدحسین بلک در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آمادگی برای برگزاری مانور عظیم اربعین حسینی اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی مسئولیت کمیته تبلیغات، فرهنگی و آموزش را در ستاد اربعین بر عهده دارد.

وی افزود: برنامه‌های مختلفی در این راستا تاکنون انجام داده‌ایم که برگزاری جلسات ستادی در استانداری و تشکیل کمیته در مرکز استان و شهرستان‌ها ازجمله این اقدامات و برنامه‌ها است.

حجت‌الاسلام بلک اظهار کرد: تمامی اقداماتی که باید در ایام اربعین انجام شود احصا شده و پیشنهاد‌های دستگاه‌ها و صاحب‌نظران دریافت شده و تحت برنامه جامع قرار گرفته‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان عنوان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در محور فعالیت‌هایی که باید انجام بدهد کارها را مشخص کرده و طی تفاهم‌نامه‌ای با مدیریت حج و زیارت خوزستان، این برنامه‌ها را مبادله کردیم و امیدواریم در جدول زمانی مربوطه این اقدامات انجام شوند.

حجت‌الاسلام بلک گفت: عمده کارهایی که بر عهده ما است، تشویق و ترغیب هیئت‌های مذهبی برای حضور در نقاط مرزی و ایجاد موکب برای ارائه خدمات چه مسائل فرهنگی و یا احیاناً پذیرایی، پوشش تبلیغاتی محیط، برگزاری مراسم و برنامه‌هایی در جمع زائران و برگزاری همایش‌هایی قبل از فرارسیدن اربعین است.

وی افزود: همایش‌ها معمولاً برای هیئت‌های مذهبی که در نقاط مرزی استقرار پیدا می‌کنند برگزار شده و آنها را آموزش می‌دهیم و همچنین فضلا و روحانیون و مداحان همه با هم تحت برنامه‌ریزی هستند.

حجت‌الاسلام بلک بیان کرد: سال گذشته موکب‌هایی که در نقاط مرزی حضور پیدا کردند در چذابه و شلمچه ۹۰ هیئت مذهبی بودند البته در کنار این‌ها هیئت‌هایی هم به آن‌طرف مرزها رفته بودند. یک سری هیئت‌های دیگر هم در شهرستان‌های خودشان به‌صورت پشتیبان عمل کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان عنوان کرد: امسال تلاش داریم که این تعداد را افزایش بدهیم و از همه شهرستان‌ها تلاش شده تا هیئت‌هایی به‌عنوان نماینده حضور پیدا کرده و این کار را بر عهده بگیرند.