به گزارش خوزپرس هوشمند صفایی روز یکشنبه در آیین بزرگداشت روز کارگر و بسیج کارگری که در سرسرای شرکت لوله سازی اهواز برگزار شد به نقش کارگران و کارفرمایان استان در آینده کشور و‌ موضوع اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: همه ما از جمله مسئولان، کارگران و‌ کارفرمایان در رابطه تا تحقق اقتصاد مقاومتی مسئولیت داشته و باید در عرصه کار و برنامه ریزی همت مضاعف داشته باشیم.
وی افزود: در زمان حاضر تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی ما نگاه به منابع انسانی و اقتصادی داخل بوده و همه تلاش ها باید در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی به کار گرفته شود.
صفایی ادامه داد: این امر الگویی است که در تمامی کشورهایی که با مشکل اقتصادی مواجه بودند به کار گرفته شده و باعت توسعه اقتصادی شده است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان بیان کرد: یکی از الزاماتی که رهبر معظم انقلاب بارها بر آن تاکید دارد مهارت افزایی است چرا که این مهارت افزایی زمینه ای برای بهره برداری از امکانات است.
وی تصریح کرد: جوانانی در زمان حاضر با مشکل بیکاری مواجه هستند باید تلاش کنند که آموزش های مهارتی را بگذرانند تا زمینه فعالیت برای آنان در محیط کار بیشتر فراهم شود.
صفایی آموزش را یکی از ضرورت ها برای کاهش نرخ بیکاری دانست و گفت: در زمان حاضر بیشتر جوانانی که برای کار به ما مراجعه می کنند فاقد مهارت بوده و یکی از دلایل رشد فزاینده نرخ بیکاری در استان همین امر است در حالی فنی و حرفه ای شرایط آموزش مهارت را برای جوانان ایجاد کرده است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان اظهار کرد: امروز در هر صنعتی به افراد آموزش دیده نیاز است ولی متاسفانه بیش از ۷۰ درصد جوانان جویای کار استان فاقد مهارت هستند.
وی بیان کرد: آموزش عالی استان متناسب با نیازهای استان باید دوره های آموزشی را در نظر بگیرد چرا که جوانان دوره دیده و دارای مهارت را می توانیم بسیار آسان تر از افراد فاقد مهارت به بازار کار معرفی کنیم.
صفایی افزود: امنیت شغلی یکی دیگر از موضوع هایی است که در سال جاری مورد توجه دولت قرارگرفته است چرا که در سال های اخیر به دلیل بحران های اقتصادی تا حدودی سعی می کردیم تنها شرایط موجود را حفظ کنیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: در سال های گذشته تا آنجا که در توان داشتیم به خیلی از حوزه ها ورود کرده و از حقوق کارگران دفاع می کردیم.
وی ادامه داد: امنیت شغلی در برنامه های اقتصاد مقاومتی جزو اولویت های وزارت کار است و باید شرایطی ایجاد شود تا تحکیم بیشتری به امنیت شغلی کارگران دهیم.
صفایی اضافه کرد: در خصوص تعطیلی کارخانه ها نیز باید تلاش مضاعف کنیم و این مجموعه ها را نگه داریم چرا که داشتن یک واحد تولیدی فعال حیات بخش جامعه است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: در راستای اجرای فرمایش های رهبر معظم انقلاب و اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی، مجموعه هایی که در شهرک های صنعتی استان به عنوان واحد های نیمه فعال حضور دارند را احیا می کنیم.
وی تصریح کرد: فعال کردن این مجموعه ها ۴۰ هزار فرصت شغلی را در استان ایجاد خواهد کرد و امید است بتوانیم در این زمینه اقدام های خوبی را صورت دهیم.
صفایی به افزایش دستمزد کارگران در سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در این زمینه نیز تاکید فراوان داشتند که دستمزد کارگران باید به نرخ تورم برسد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان اولویت این مجموعه را در سال ۱۳۹۵ امنیت شغلی کارگران، صیانت از کارگران و کارفرمایان دانست و ادامه داد: مفهوم کار برای ما با اهمیت است به همین دلیل هم کارگران و هم کارفرمایان مورد حمایت ما قرار می گیرند.