به گزارش خوزپرس از دزفول؛ حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی قاضی در دیدار جمعی از فعالان علمی و دانشگاهی شمال استان خوزستان اظهار داشت: ایران معاصر به برکت خون شهدای دوران پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ هشت ساله تحمیلی به یک قدرت برتر در حوزه علم و اندیشه تبدیل شده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری همواره بر رشد و تعالی جامعه و کشور در حوزه‌های مختلف علمی و آموزشی و دانشگاهی متناسب با ماهیت و الگوی اسلامی و انقلابی ما تاکید و توجه داشته‌اند و رهنمودهای گسترده‌ای در این حوزه طرح و بیان کرده‌اند.

امام جمعه دزفول عنوان کرد: اگر ما به سخنان و رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه علم توجه کنیم و اهداف و نصایح ایشان را به درستی مورد توجه قرار داده و سیاست‌های مورد نظرشان را اجرا کنیم مسیر رشد علمی کشور بیش از گذشته هموار می‌شود و کشور به اهداف علمی خود به شیوه‌ای بهتر دست پیدا خواهد کرد.

وی گفت: کشور چین در طول سال‌های اخیر و در زمینه‌های مختلف اقتصادی از رشد قابل توجهی برخور دار شده است که این مقوله بیان گر توجه و برنامه ریزی این کشور در حوزه تربیت نیروی انسانی متخصص در بخش‌های و اقشار مختلف خود است.

حجت الاسلام و المسملین قاضی بیان کرد: ما همان طور که در گذشته سرآمد بسیاری از کشورهای منطقه در حوزه علم و پژوهش بوده‌ایم در صورت توجه و برنامه ریزی مناسب می‌توانیم در بسیاری دیگر از شاخص‌های فردی و اجتماعی نیز در منطقه پیشتاز باشیم.

وی افزود: اکنون وظیفه همه رسیدن به افق بلندی است که مقام معظم رهبری در مسیر پیشرفت کشور ترسیم کرده و این افق جز با تلاش و زحمت به‌دست نمی‌آید.

امام جمعه دزفول اظهار کرد: در کلام الهی مدیریت زمان مسئله‌ای مهم است و  مدیریت زمان یعنی دغدغه گذشته و آینده را نداشته باشیم و انسان به کمک ایمان می‌تواند قدرت برنامه ریزی و مدیریت زمان را به‌دست آور که مصداق بارز مدیریت زمان به کمک ایمان، شهدا بودند که توانستند مرتبه شهادت را درک کنند.

وی گفت: تشکیل اتاق فکر می‌تواند زمینه‌ای برای تعامل، تبادل و در نهایت رسیدن به نتیجه مورد نظر شود چرا آمار نخبگان در اکثر شهرهای ایران از جمله شهرستان دزفول بسیار بالا می‌باشد و باید به دنبال نظام مند کردن کار گروهی در کشور و این شهرستان باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی افزود:  اقدام و عمل بدون برنامه ریزی دانش بنیان امکان ندارد و نخبگان در این زمینه بسیار می‌توانند کمک کنند و ما باید برای تحقق شعار سال مشکلات و کمبودهای نخبگان را مورد توجه قرار دهیم چرا که هنر این است که انسان با وجود مشکلات و نواقص بتواند اهداف خود را عملیاتی کند.

امام جمعه دزفول عنوان کرد: نخبگان باید به دنبال کشف ظرفیت‌ها باشند اما باید  تفاوت بین کشف و اختراع را مورد توجه قرار داد و با شناسایی ظرفیت‌ها و هماهنگی اقتصاد مقاومتی با دانش بنیان باید بتوان به دنبال پیشرفت اقتصادی بود.