به گزارش خوز پرس، حجت‌الاسلام سید محمدرضا مرعشی فر شامگاه سه‌شنبه در ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر ویژه ادارات شهرستان دزفول اظهار کرد: تمام ما از کودکی با نشستن پای منبر بزرگان و خواندن روایات و احادیث با فریضه امربه‌معروف آشنایی پیداکرده‌ایم.

وی با اشاره به جایگاه بالای امربه‌معروف و نهی از منکر بابیان اینکه در جامعه معنای امربه‌معروف و نهی از منکر به برخی از مسائل محدود و محصور شده است، عنوان کرد: متأسفانه به دلیل برخی هنجارشکنی‌ها در جامعه، اکنون همه معنای این فریضه مهم را محدود به برخی مسائل می‌دانند و به همین خاطر باید گفت جایگاه امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه تنزل یافته است.

حجت‌الاسلام مرعشی فر، با اشاره به تفکر مردم مبنی بر محدود دانستن امربه‌معروف و نهی از منکر به سخت‌گیری و گشت ارشاد، گفت: مقصر این امر مردم نیستند بلکه باید گفت تا کنون جایگاه اساسی امربه‌معروف برای گسترش این فریضه به‌صورت عقلانی و منطقی بیان و تفسیر نشده است.

وی بیان کرد: فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر ابتدا باید از سازمان‌ها و ادارات که مربوط به حکومت اسلامی هستند آغاز شود تا الگویی برای سایر مردم شود.

تشکیل شورای امربه‌معروف در شهرستان‌ها

معاون سازمان‌ها و ادارات ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر خوزستان از تشکیل شوراهای امربه‌معروف در سازمان‌ها و ادارات کل استان توسط این ستاد خبر داد و افزود: تلاش داریم تا در ادارات و سازمان‌های شهرستان‌ها نیز شوراهای امربه‌معروف و نهی از منکر متشکل از ۶ نفر از نیروهای اداره‌های مذکور تشکیل دهیم تا بتوانند به اهداف ستاد جامه عمل بپوشانند.

حجت‌الاسلام مرعشی فر، جایگاه آموزش در امربه‌معروف و نهی از منکر را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر اگر به‌خوبی و اصولی انجام شود نتیجه مثبتی خواهد داشت در غیر این صورت نتیجه عکس دارد و چهره اسلام را دچار خدشه می‌کند بنابراین آموزش نقش بسیار ویژه‌ای در این امر دارد.

وی برگزاری آموزش‌های ضمن خدمت برای تمام کارکنان ادارات با همکاری استانداری را از اولویت‌های این ستاد عنوان کرد و افزود: مقرر شده برای تمام کارکنان ادارات، کلاس‌های آموزش ۱۴ ساعته برگزار کنیم و کتابی در اختیار آنها قرار بگیرد، که هدف ما از این برنامه آموزشی شناسایی معضل‌ها و ناهنجاری‌ها و انجام کار فرهنگی در جهت رفع آنان است.

معاون سازمان‌ها و ادارات ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر خوزستان تصریح کرد: این کلاس‌های آموزشی سبب می‌شود تا کارهای فرهنگی توسط کارکنان ادارات به خانواده‌ها کشیده شود.

صدور کارت ضابطین محدود شد

حجت‌الاسلام مرعشی فر عنوان کرد: در اوایل تصویب قانون امربه‌معروف، ضابطین قضایی زیادی در این فریضه حضور یافتند و ارائه کارت و مجوز به افراد بدون در نظر گرفتن اولویت‌ها موجب بروز ناهنجاری و سوءاستفاده‌های زیادی در جامعه شده بود که پس از این مشکل، ارائه کارت برای ضابطین قضایی محدود شد.

وی ادامه داد: مقرر شده تا اکنون مجددا جذب ضابطین قضایی با ضوابط خاص و نظارت ستاد امربه‌معروف خوزستان در تمام شهرستان‌های استان آغاز شود، ضمن اینکه از مسئولین ستاد امربه‌معروف شهرستان دزفول نیز تقاضا داریم افرادی را به‌عنوان ضابط قضایی به ما معرفی کنند تا آموزش‌های لازم به آنها ارائه شود.

معاون سازمان‌ها و ادارات ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر خوزستان به تشکیل هیئت نظارتی با همکاری سازمان بازرسی استان برای اندازه‌گیری بازخورد اقدامات فرهنگی سازمان‌ها اشاره کرد و گفت: این هیئت نظارتی در ادارات کل جلسات زیادی داشته و مقرر شده در فرمانداری‌های شهرستان‌ها نیز ورود کنند تا ضمن بررسی مسائل اخلاقی، هزینه کردهای فرهنگی اداره‌ها را موردسنجش قرار دهند.