به گزارش خوزپرس، بعد از طغیان رودخانه دز، سایر رودخانه های محلی در شهرهای مختلف استان نیز طغیان کرده و مناطق بسیاری از شهرها با سیلاب دست و پنجه نرم کردند.

نیروهای امدادی به ویژه هلال احمر هنوز درگیر خدمات رسانی و ارزیابی نقطه به نقطه در بسیاری از این شهرهای درگیر با سیلاب هستند.

شهرهای درگیر شده با سیلاب یکی پس از دیگری در حال اضافه شدن است و شهرهای قبلی که از ظهر با پدیده سیلاب درگیر بودند نیز همچنان با این پدیده دست و پنجه نرم می کنند.

تشریح وضعیت شهرهای مختلف/ اعزام تیم امدادرسانی برای نجات سه ماهیگیر اندیمشکی

علی خدادادی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار می کند: تاکنون ۳۲ خانوار متشکل از ۱۴۴ نفر در باغملک به مناطق امن منتقل شده اند. چهار تیم امداد و نجات برای خدمات رسانی به مردم به این شهر اعزام شده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان ادامه می دهد: با توجه به وضعیت بحرانی شهرستان دزفول چهار تیم امداد و نجات دیگر نیز برای امدادرسانی و اسکان اضطراری به سایر تیم های مستقر در این شهر ملحق شدند.

وی عنوان می کند: کمک های امدادی از شهرستان اندیمشک در قالب ۲۰۵ تخته پتو، ۶۰۰ متر موکت و ۴۰ کیلو نایلون پوششی به دزفول ارسال شده است.

خدادادی بیان می کند: با توجه به شرایط بحرانی در منطقه الوار گرمسیری اندیمشک نیز یک تیم امداد و نجات با عزیمت به منطقه انارکی در ارتفاعات صعب العبور و کوهستانی بخش الوار به ۲۰ خانوار امدادرسانی کرده و اقلام معیشتی و امدادی را در بین سیل زدگان منطقه توزیع کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان یادآور می شود: با توجه به گرفتاری سه ماهیگیر در یک قایق در سیلاب های منطقه چم گلک شهرستان اندیمشک یک تیم امداد و نجات برای رهاسازی این سه نفر اعزام شدند.

خدادادی با اشاره به درگیر شدن شهرستان اندیکا با سیلاب خبر می دهد: دو باب منزل در روستای اسلام آباد اندیکا دچار آبگرفتگی شده و ۱۵ نفر در این روستا امدادرسانی شده اند.

وی اضافه می کند: همچنین در منطقه چلو شهرستان اندیکا نیز سیلاب سرازیر شده و امدادگران در حال ارزیابی و امدادرسانی هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان در ارتباط با وضعیت شهرستان گتوند اظهار می کند: محل زندگی عشایر منطقه صالح شهر در گتوند کامل به زیر آب رفته است. ۲۰ خانوار متشکل از ۱۲۷ نفر از این منطقه به یک مدرسه در منطقه اقماری منتقل شدند.

خدادادی می افزاید: ۲۴۰ متر موکت و ۵۰ تخته پتو برای افراد اسکان داده شده این منطقه ارسال شده است. همچنین دو تیم امدادی متشکل از ۱۸ امدادگر و نجاتگر برای خدمات رسانی به آنها اعزام شده است.

به گزارش خوزپرس، امدادرسانی ها به نقاط مختلف سیل زده استان خوزستان همچنان بی وقفه ادامه دارد.