هوشنگ حسونی زاده پنجشنبه در گفت وگو خبرنگاران اظهار کرد: ورودی آب به مخزن سد دز چهارشنبه شب تا هشت هزار مترمکعب برثانیه رسید و با توجه به افزایش ارتفاع آب حجم خروجی این سد روی چهار هزار و ۵۰۰ مترمکعب برثانیه تنظیم شد.
وی افزود: با کاهش ورودی به این سد، اکنون حجم آب وارد شده و خارج شده متعادل و روی چهارهزار و ۵۰۰ مترمکعب برثانیه تنظیم شده است.
حسونی زاده حجم ورودی به این سد را بی سابقه عنوان کردو افزود: هواشناسی خوزستان پیش بینی بارندگی قابل ملاحظه و بالای ۱۰۰ میلیمتر را در بالادست سد دز پیش بینی کرده است به همین دلیل خروجی سد دز در همین اندازه باقی می ماند.
وی باز شدن همه دریچه های سد دز را رد کرد و گفت: خروجی این سد تا شش هزار مترمکعب برثانیه را نیز می تواند رهاسازی کند.
حسونی زاده با بیان اینکه وضعیت سد کرخه بحرانی نیست اظهار کرد: ورودی سد کرخه دو هزار و ۴۰۰ مترمکعب بر ثانیه است اما به دلیل اینکه این سد فضای خالی دارد می توان ورودی را کنترل کرد.
وی خاطرنشان کرد: وضعیت رودخانه دز بحرانی است اما با کنترل هایی که روی کارون انجام می دهیم وضعیت را مدیریت می کنیم.
معاون سازمان آب و برق خوزستان نسبت به طغیان رودخانه کارون در اهواز نیز هشدار داد و تصریح کرد: سیلاب رودخانه در اهواز ممکن است تا سه هزار مترمکعب برثانیه برسد.
عضو ستاد بحران خوزستان با بیان اینکه هشدارها از یک هفته پیش نسبت به طغیان رودخانه ها داده شده است افزود: سواحل تمام شهرستان های مسیر دز و کارون شامل دزفول، اهواز، باوی و کارون در معرض طغیان رودخانه قرار دارند.
وی با بیان اینکه هشدارهای لازم به سیستم های شهری و شرکت های آب و فاضلاب داده است، از مردم این شهرستان ها خواست که از مسیر رودخانه فاصله بگیرند.
بر اساس این گزارش، با طغیان رودخانه دز از بامداد پنجشنبه، تعدادی از روستائیان دزفول، بخش شاوو شوش و عشایر در محاصره سیل قرار گرفتند.
پل شناور دزفول نیز در جریان طغیان رودخانه به زیر آب رفته است.
امدادرسانی به سیل زدگان توسط هلال احمر خوزستان در حال انجام است.