به گزارش خوزپرس،  فرج الله خبیر روز دوشنبه در همایش روز جهانی غذا در سرسرای اجتماعات شهدای دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار کرد: دولت سالانه در بودجه مصوب خود بخش مهمی از بودجه را به پرداخت تسهیلات بخش کشاورزی اختصاص می دهد.
وی افزود: در چند سال اخیر ردیف اعتباری برای پرداخت تسهیلات کم بهره در راستای ایجاد مشاغل خرد روستایی در نظر گرفته شده که در این صورت جامعه کشاورزی بیشتر درگیر مسائل تولید می شود.
خبیر با اشاره به اینکه جامعه کشاورزی از قشرهای آسیب پذیر جامعه هستند ادامه داد: این جامعه در سراسر جهان، نیازمند حمایت جدی از طرف دولت ها است.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان به عوامل موثر در توسعه بخش کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: ایجاد زیرساخت های مناسب در جامعه روستایی برای تولید محصول کشاورزی و واقعی بهتر و فراهم کردن منابع مناسب مالی از جمله این عوامل است.
وی تصریح کرد: بازار فروش محصولات کشاورزی باید به گونه ای ساماندهی شود که تمامی تولیدات کشاورز و دامدار به فروش برسد در غیر این صورت همه دسترنج کشاورز از بین می رود.
خبیر اضافه کرد: افزایش سطح دانش روستاییان نیز باعث بالارفتن بهره وری و تولید و دور شدن از فقر و در نتیجه داشتن یک تغذیه مناسب می شود.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان اظهار کرد: چهار میلیون نفر در جامعه ما دچار کم غذایی و سوء تغذیه هستند که باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.
وی با تاکید بر اهمیت بالا رفتن توان اقتصادی مردم گفت: استان ما یک استان دولتی است و متاسفانه مردم کمتر به فکر سرمایه گذاری مولد و اشتغال زا هستند.