به گزارش خوزپرس به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان، استاندارخوزستان دراین نشست که درسالن جلسات استانداری برگزارشد ازمشاور طرح خواست که ظرف یک هفته آینده طرح مربوطه را با جزییات لازم ازساخت عوامل فرودگاهی گرفته تا ابنیه ها را  با برآورد زمانی و نیز اعتباری ارایه دهد.

دکتر مقتدایی استاندارخوزستان فعالیت فرودگاه مسجد سلیمان را درخروج این شهرستان  از بن بست اقتصادی مهم توصیف کرد و گفت : این فرودگاه می تواند به عنوان حلقه وصل توسعه بین خوزستان و چهارمحال بختیاری درکنار حمل و نقل ریلی و زمینی عمل کند .  این فرودگاه می تواند پشتوانه ای برای ارتش درمنطقه باشد.

استاندارخوزستان ازهمکاری ارتش و هوانیروز، شرکت نفت،  سازمان هواپیمایی کشوری ، شرکت فرودگاهها و نیز سایردستگاهها برای  احداث فرودگاه مسجد سلیمان قدردانی کرد  و گفت : اگراین همیاری نبود این اتفاق مهم نمی افتاد.

مقتدایی به مدیران توصیه کرد که کارخاص و ماندگاری برای خدمت به مردم انجام دهید.

استاندارخوزستان بااشاره به اینکه  مدیر باید خلاق باشد و سازمانش را پویا کند افزود:  احداث فرودگاه مسجد سلیمان جزو افتخارات شماست . تاسیس آن جزو وظایف تان نیست و اگروارد این کارنمی شدید کسی  به شما ایراد نمی گرفت . شما با اراده قوی و باهدف  خدمت به مردم وارد کارشدید و انشاالله  عاقبت بخیزنیز خواهید شد.

گفتنی است  مطالعات  طرح بهسازی و مرمت عوامل پروازی , احداث ، محوطه و ساختمان های اصلی و جنبی فرودگاه مسجد سلیمان  سال گذشته  ازسوی شرکت مشاور آغازشد. طراحی فاز ۱ تمام شده و هم اکنون طراحی فاز ۲ این فرودگاه دردست انجام است .

فرودگاه مسجد سلیمان دارای باند پروازی به طول ۲۰۰۰ متر و عرض ۳۰ متراست و کل زیربنای ساختمان های اصلی و جنبی آن به یکهزارو۵۰۰ مترمربع بالغ می شود.

مراحل زیرسازی باند فرودگاه  انجام شده و اسفالت ریزی باند  دردست اجراست که با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی همراه است .

به گفته مدیرعامل شرکت مشاورطرح ،  طراحی ساختمان ترمینال ، ساختمان سپاه و نیز اداری انجام شده است