به گزارش خوزپرس، آیت الله محسن حیدری عصر دوشنبه در حاشیه آیین استقبال از پیکر مطهر سرداران شهید مدافع حرم فرشاد حسونی زاده و حمید مختاربند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امروز ملت ایران به کمک ملت های تحت ستم و مظلوم شتافته است و سرداران نظام که در دوران دفاع مقدس از حیثیت این مرز و بوم دفاع کردند امروز هم با تشکل بسیج مردمی به ملت های بیدار جهان خدمت می کنند.
وی اضافه کرد: ملت مسلمان ایران، نهضت اسلامی خود را با لبیک به امام امت ساماندهی و در دوران دفاع مقدس از حیثیت و کرامت خود دفاع کرد.
آیت الله حیدری گفت: پیام شهدای مدافع حرم که همان سرداران دوران دفاع مقدس هستند استقامت در راه خدا، مقابله با استکبار جهانی و شهادت طلبی است و مبارزان، شهدا و سرداران اینها را از نهضت عاشورا گرفته اند.
وی اظهار کرد: امام حسین(ع) و یاران باوفایش هرچه داشتند در راه خدا دادند تا در مقابل ظلم و ستم بایستند و این درس را تا ابد به میراث گذاشتند.
مردم اهواز و دیگر نقاط استان خوزستان عصر شنبه با حضور در فرودگاه اهواز با شعار لبیک یا حسین(ع) و لبیک یا زینب(س) از دو شهید مدافع حرم استقبال کردند.
در آیینی با حضور آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و سردار احمد خادم الشهدا فرمانده قرارگاه کربلا و شرکت جمع بسیاری از مردم اهواز و شهرهای دیگر خوزستان از پیکر شهیدان مدافع حرم ‘فرشاد حسونی زاده’ و ‘حمید مختاربند’ استقبال شد.
عصر ۱۴مهر، پیکر مطهر شهید مدافع حرم حضرت زینب(س) علیرضا قنواتی، سیزدهمین شهید مدافع خوزستانی از طریق فرودگاه بین المللی اهواز وارد این شهر شد.
در مجموع ۱۵ شهید از استان خوزستان در دفاع از حرم مطهر حضرت زینب (س) در سوریه و در نبرد با نیروهای تکفیری به شهادت رسیده اند.