در این روزها که به انتخابات حساس وسرنوشت ساز مجلس دهم نزدیک می شویم و ضرورت ورود اصلاح طلبان به مجلس احساس می شود، به دنبال گزینه های اصلاح طلب شهرستان اندیمشک رفته ایم تا پای دردل آنها بنشینیم وجامعه را برای انتخابی عقلانی آماده کنیم.

در ابتدا ورودمان  با برخوردی گرم و صمیمی روبرو می شویم
خانه کاملا ساده ومعمولی است،در اتاق عکس برادران شهیدش را نصب کرده که توجه ما را جلب می کند.

با خواهش ما می نشیند و صحبت های ما آغاز می شود.

خودتان را معرفی می کنید؟

بنده خیرالله قلاوند معلم آموزش و پرورش بوده ام و در سطح مدیریتی هم توفیق خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را داشته ام.
شما به چه طیف سیاسی گرایش دارید؟

بنده خود را اصلاح طلب می دانم اصلاحات یک اندیشه ویک راه است ومن تابع آن هستم،اما معتقدم اصلاحات باید تعریف شود، اصول در کشور ما ثابت و یکسان است  و اصلاح طلبی در حوزه متغییر ها رشد و تعالی پیدا می کند که این منش برای اولین بار توسط امام راحل، در مبارزه با فساد وبرچیدن ساختارهای غلط طاغوتی ها مطرح شد و پس از آن توسط رهبر معظم انقلاب در حیات ایران اسلامی استمرار پیدا  کرد.

به چه دلیل وارد عرصه انتخابات شدید؟

برزگترین مشکل ایران اسلامی را در دوران معاصر دوری از گفتمان رهبری و امام راحل می دانم، گفتمان اصلاحات  در حوزه اشتغال و مبارزه با فساد که دو اصل مهم پیروزی انقلاب اسلامی بوده حرف های زیادی دارد، مردم ما انقلاب کردند تا ساختارهای غلط را از بین برده و کرامت انسانی را بدست آوردند
در دوران معاصر برخی بر این باور اند که جمهوریت نظام کمرنگ تر از اسلامیت آن شده است در حالی که بر خلاف این دیدگاه اسلامیت و توجه به روش و منش شهدای انقلاب و خط مشی رهبری در عرصه های مختلف درحال کمرنگ تر شدن است و این عرصه در انتخابات آتی بیش از گذشته خود را نشان داده است.

برنامه وهدف خاصی مد نظر دارید؟

مهم ترین اهداف بنده و تفکر اصلاح طلبی در دو مورد خلاصه می شود.

مورد نخست این که، اندیمشک شهری است که پتانسیل بالایی برای رشد و توسعه دارد، یعنی ما هم دارای جمعیت جوان، تحصیل کرده و آگاه هستیم و هم از لحاظ منابع طبیعی وموقعیت جغرافیایی در وضعیت مطلوبی به سر می بریم، اما متاسفانه در طول این سالها با بی توجهی و کم توجهی این منابع را هدر داده و زمان را از دست داده ایم.

مورد دوم مبارزه با فساد گسترده است، فساد با شعار عملی نمی شود بلکه مبارزه با فساد باید یک فکر باشد و به جای طرح بی نتیجه آن به دنبال اجرای آن و کاهش زمینه های فساد در جامعه باشیم.

در دوره گذشته برخی از چهره های نزدیک به اصلاح طلبان در شهرستان از گزینه ای تندرو وغیر اصلاح طلب حمایت کردند شما دلیل این امر را چه می دانید؟

انتخاب مردم اندیمشک در دوره گذشته بر مبنای عقلانیت نبود و هدف مردم صرفا تغییر مسیر حرکت شهرستان بود که متاسفانه نتوانست نتیجه مناسب  برای شهرستان داشته باشد و به نظر می رسد این روند در انتخابات پیش رو و با منفعت گرایی برخی از افراد باز هم در حال تکرار است.

نظر شما درمورد اصلاح طلبی و برخی افراد خاص که با برند اصلاحات در شهرستان فعالیت می کنند چیست؟

ملاک انتخاب افراد باید بر مبنای کارنامه و شناخت مناسب مسیر اصلاح طلبی  در جامعه باشد و ما بهتر است به این موضوع توجه داشته باشیم، منش اصلاح طلبی با حذف رقبا در تضاد است اما بعضی افراد به دنبال انحصار اندیشه اصلاح طلبی در شهرستان هستند، بستن خیابان و برهم زدم آرامش معنوی و اخلاقی جامعه بر خلاف ارزش های اصلاح طلبی و شناخت محورهای این اندیشه در جامعه است.

آیا احتمال کنارگیری شما به نفع کاندیدای خاصی وجود دارد؟

هر گونه کناره گیری و حمایت از کاندیدی خاص شایعه است و بنده به این موضوع فکر هم نمی کنم چرا که حتی ذره ای از تفکرات بنده و در نزد دوستان موجود نیست.

در آخر اگر سخنی خاصی دارید بفرمایید؟

در پایان از مردم  خواهشمندم در عرصه انتخابات مجلس بیش از هر چیز به سوابق و حامیان داوطلبین آن ها توجه داشته باشند، نباید از هر راه برای رسیدن به کرسی مجلس تلاش کرد، چرا که اندیمشک امروز بیش از گذشته به آرامش در مسیر توسعه خود نیازمند است و  حرکت بر مسیر بی اخلاقی و تهمت بیش از گذشته فرصت سوزی و از بین رفتن چهره های درخشان شهرستان را فراهم می کند.