به گزارش خوزپرس از گتوند، سرهنگ پاسدار مجید کنگری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:در راستای تجلیل از مقام والای شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم دومین یادواره بزرگ سرداران و۳۴۷ شهید شهرستان با سخنرانی محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ۱۵ بهمن ماه در سالن اجتماعات سپاه ناحیه گتوند برگزار می شود.
وی هدف از برگزاری این یادواره را ترویج وانتقال فرهنگ ایثار و شهادت ونیاز جوانان ونوجوانان نسل چهارم انقلاب به الگوهایی مثل شهدای دفاع مقدس عنوان کرد وافزود: امروز هم مثل دوران دفاع مقدس نیاز به عطر وبوی شهیدان در فضای جامعه اسلامی کشور احساس می شود.
کنگری افزود:تقدیم ۳۴۷ شهید از سوی مردم گتوند بیانگر حضور پررنگ مردم این شهرستان در صحنه های مهم و حساس کشور می باشد.
فرمانده سپاه ناحیه گتوند همچنین بر ضرورت گرامیداشت هرچه بهتر مقام والای شهیدان در جامعه تاکید کرد و گفت: در همین راستا در این شهرستان برنامه های ویژه ای اجرا می‎شود که سرکشی و دیدار مستمر از خانواده شهدا یکی از این برنامه هاست.
سرهنگ پاسدار کنگری با اشاره به برنامه های برگزاری یادواره شهدا این شهرستان تصریح کرد: برپایی نمایشگاه افلاکیان، بازسازی عملیات دفاع مقدس، برگزاری غرفه ره توشه کربلا و نمایشگاه کتاب از مهم ترین این برنامه های این یادواره است.
شهرستان گتوند معطر به پیکر هفت شهید گمنام می باشد که چهار شهید در بخش مرکزی وسه شهید در بخش عقیلی به خاک سپرده شده اند.
مردم شهرستان ۷۴ هزار نفری گتوند ۵۰۰ جانباز و ۷۰ آزاده تقدیم انقلاب کرده اند.