به گزارش خوزپرس، فرهاد حسین زاده لطفی سه شنبه در دهمین نشست هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان واحد اهواز در سرسرای اداری دانشگاه اظهار کرد: لازمه داشتن دانشجو به ویژه تحصیلات تکمیلی، جذب اعضای هیات علمی با کیفیت بالاست که در حال حاضر در خوزستان نسبت تعداد دانشجو به هیات علمی یک به ۶۳ است که خیلی قابل قبول نیست.
وی افزود: قرار است ۲۳۰ عضو هیات علمی تمام وقت در یک فراخوان یک ماهه جذب شود که نسبت موجود را ترمیم کند که در صورت محقق شدن، نسبت دانشجو به هیات علمی یک به ۵۶می شود.
لطفی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی اهواز بعد از استان تهران بزرگترین دانشگاه از نظر جمعیت دانشجو است بنابراین انتظار بیشتری از آن وجود دارد.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی اهواز در سال ۱۳۹۳ از محل هزینه درآمد دانشگاه در استان، ۲۹۰ میلیارد ریال اندوخته کرده است کهاین اندوخته از طریق کاهش هزینه بوده است.
وی خاطرنشان کرد: این اندوخته صرف جذب اعضای هیات علمی، توسعه، عمران و آبادانی در حوزه دانشگاه آزاد می شود.
لطفی همچنین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: درتلاش هستیم با ارتقا کیفیت در حوزه آموزش و پژوهش، نیازهای دانشجویان را برآورده کنیم.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: از نظر هیات علمی نیز کیفیت را افزایش داده و استفاده نکردن از مربی در تحصیلات تکمیلی به همه واحدها ابلاغ شده است.
وی اضافه کرد: تشکیل کلاس در مقطع کارشناسی با بیشتر از ۳۰ نفر و در ارشد با بیشتر از ۱۰نفر دانشجو وجود ندارد که این موضوع ارتقا کیفیت را نشان می دهد.
در نشست هیات امنا با حضور جمعی از مسئولان استانی و کشوری دانشگاه آزاد اسلامی، مسائلی از جمله تعیین تکلیف اراضی مازاد و بدون سند دانشگاه، فعالیت های سرمایه گذاری و طرح های اقتصادی دانش بنیان، فعال سازی پارک های علم و فناوری، طرح تشکیل کمیته خیرین و شبکه آزمایشگاهی سراسر دانشگاهی مطرح و تصمیماتی گرفته شد.