به گزارش خوزپرس، سردار یدالله جوانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر پاسخ سخت و خشن ایران در قبال کارشکنی مقامات سعودی در خصوص فاجعه منا، اظهار داشت: مقام معظم رهبری مطالب بسیار مهم و راهبردی را در نوشهر بیان کردند.

وی افزود: یکی از نکات مواضع اخیر حضرت آقا این بود که دولت عربستان باید به وظایف خود عمل کند و اقدامات لازم را به درستی انجام دهد.

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه اگر دولت عربستان پاسخگو نباشد، قطعا با برخوردهای قاطع جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد، ادامه داد: پس از این فرمایشات، شواهد، اظهارات مقامات مسئول و حاجیان حکایت از تغییر ادبیات سعودی‌ها دارد.

جوانی گفت: سعودی‌ها قبل از بیانات مقام معظم رهبری کارشکنی و بی‌اعتنایی می‌کردند، اما پس از مواضع ایشان رفتارشان تغییر کرد.

وی با اشاره به اینکه عربستان دچار درک ناصحیح از موقعیت جمهوری اسلامی ایران شده بود، تصریح کرد: آل‌سعود تصور می‌کرد با خیره‌سری و کله‌شقی می‌تواند به حقوق ملت ایران دست‌اندازی کند و با هیچ‌گونه واکنش و عکس‌العملی هم مواجه نخواهد شد.

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه در فاجعه منا دیدیم که دولت آل‌سعود با خیره‌سری مطالبی را بیان می‌کرد، اظهار داشت: آل‌سعود احساس می‌کرد در موضعی قرار دارد که می‌تواند هر کاری انجام دهد و کسی نمی‌تواند آنها را وادار به پاسخگویی کند.

جوانی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری، عربستان را از خواب بیدار کردند، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری، آل‌سعود را وادار به پاسخگویی کرد و آنها فهمیدند ملت ایران اجازه دست‌اندازی به حقوقش را نخواهد داد.

ایران وارد فاز برخورد شود، شرایط برای آل‌سعود سخت خواهد بود

وی هر گونه برخورد از سوی جمهوری اسلامی ایران را قاطع، سریع، محکم، سخت و خشن برشمرد و ادامه داد: مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیر خود بر این نکته اشاره کرده‌اند که در گذشته مواضع ایران در مقابل عربستان مبتنی بر خویشتن‌داری و رعایت ادب، احترام و برادری اسلامی بوده است؛ این مسئله باعث شده بود سعودی‌ها برداشت دیگری داشته باشند.

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه حادثه منا باعث شد تا مقام معظم رهبری پایان دوران خویشتن‌داری را اعلام کنند، افزود: ایشان به آل‌سعود متذکر شدند که اگر توجه نداشته باشند جمهوری اسلامی ایران برای تامین حقوق مسلمانان هر اقدامی را که لازم باشد انجام خواهد داد.

جوانی تصریح کرد: حضرت آقا فرمودند که اگر بنا بر برخورد باشد، دستان جمهوری اسلامی ایران در منطقه باز خواهد بود و نیروهای خوبی را در اختیار دارد.

وی با بیان اینکه اگر جمهوری اسلامی ایران وارد فاز برخورد شود، شرایط برای آل‌سعود سخت خواهد بود، گفت: هیچ‌کس نمی‌تواند با جمهوری اسلامی ایران در منطقه رقابت کند.

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در طول سال‌های گذشته نشان داده است که دست بالایی در منطقه دارد، خاطرنشان کرد: سپاه هر نوع اقدامی که لازم باشد در راستای تعیین حقوق، امنیت ملی و حفظ عزت ملی انجام خواهد داد.

جوانی اظهارات اخیر سرلشگر جعفری در پی فرمایش حضرت آقا را اعلام آمادگی کامل دانست و تصریح کرد: هر لحظه که لازم باشد سپاه برای اجرای فرمان آمادگی و توان لازم را دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان ما امروز به این مطلب واقف هستند که جمهوری اسلامی دارای عمق راهبردی زیادی در منطقه است و سرپنجه‌های قوی دارد.

انتهای پیام/