به گزارش خوزپرس به نقل از ایرنا محمود حجتی روز پنجشنبه در سفر به منطقه آزاد اروند در جمع مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان آبادان در فرمانداری این شهرستان، با بیان اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری احیای زمین های کشاورزی موسوم به طرح مقام معظم رهبری، گفت:طرح زهکشی زمین های کشاورزی محدوده منطقه آزاد اروند نیز در قالب این طرح اجرایی می شود.
وی ادامه داد:در این خصوص، زهکشی ۷۷۰ هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان آبادان بزودی به صورت آزمایشی اجرایی می شود.
حجتی با تاکید بر لزوم اصلاح و نوسازی زمین های کشاورزی در راستای افزایش بهره وری در تولید محصولات، افزود:لازم است در اجرای طرح های کشاورزی از فناوری روز و علوم پیشرفته کشاورزی استفاده کرد و این طرح ها نیز با توجه به موقعیت جغرافیایی و ظرفیت های منطقه ای اجرا شود.
وزیر جهادکشاورزی تصریح کرد:تجربه ثابت کرده است که طرح های زهکشی زیرزمینی با اقلیم منطقه سازگار نبوده است و طرح های زهکشی نیز به سمنت رو زمینی سوق می یابد.
وی همچنین اصلاح نظام بهره وری تولید را خواستار شد و افزود:لازم است در تحقق این مهم، نظام استحصال و توزیع آب کشاورزی نیز اصلاح شود.
به گزارش ایرنا محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی روز پنجشنبه در سفر یکروزه خود به منطقه آزاد اروند از طرح های کشاورزی شهرستان های آبادان و خرمشهر و جزیره مینو دیدن کرد.
در این سفر، نشست های تخصصی بررسی مسائل کشاورزی شهرستان های آبادان و خرمشهر با حضور مسئولان اقتصادی شهرستان برگزار می شود.

انتهای پیام/