به گزارش خوزپرس به نقل از ایرنا عبدالحسن مقتدایی چهارشنبه در همایش همیاران پلیس و فرهنگ یاران ترافیک به مناسبت هفته ناجا در محل تالار شهید مطهری اهواز اظهار کرد: برگزاری برنامه های آموزشی در ترویج فرهنگ رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی به ویژه برای گروه سنی کودکان و نوجوانان می تواند تاثیر بسیار زیادی در رعایت ایمنی ترافیک در جامعه به همراه داشته باشد.
وی با بیان اینکه در تمامی شهرستان های خوزستان باید دوره های آموزشی با عنوان رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی برگزار شود افزود: هم اکنون برای دو موضوع بسیار مهم مواد مخدر و ترویج فرهنگ نماز در تمامی شهرستان های استان خوزستان کلاس ها و برنامه های آموزشی در حال برگزاری است.
استاندار خوزستان با بیان اینکه رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، فرهنگ یک جامعه را نشان می دهد افزود: صحیح رانندگی کردن نشان دهنده رفتار شخصیتی جامعه است.
در ادامه معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: آموزش و پرورش بزرگترین فصل مشترک حاکمیت ومردم است و هر اتفاق کوچکی در مجموعه آموزش و پرورش رخ دهد در کل جامعه تاثیر گذار است.
محمود معزی اظهار کرد: سال گذشته کم ترین حادثه ترافیکی در جامعه دانش آموزی استان رخ داد و طبق آمار به دست آمده دو دانش آموز در استان بر اثر سانحه تصادف مصدوم شدند.
در پایان مراسم نیز از تعدادی از دانش آموزان همیار پلیس و رانندگان نمونه اهواز تجلیل شد.
۹۸۰ هزار دانش آموز در هشت هزار و ۸۰۵ مدرسه در حال تحصیل هستند.