به گزارش خوزپرس به نقل از ایرنا غلامرضا شریعتی شنبه در آیین نمادین نواختن زنگ هفته پدافند غیر عامل همزمان با سراسر کشور و استان در مدرسه دخترانه جنت اهواز بیان کرد: دانش آموزان باید در خصوص موضوع مهم پدافند غیر عامل آگاه سازی شوند و این اطلاعات را به خانواده خود منتقل کنند.
وی گفت: برای خوزستان که یک استان مرزی و استراتژیک و نبض اقتصادی کشور است یکی از مواردی که باید رعایت شود ایجاد مسیرها و راه های مختلف است که استان را به استان های مرکزی کشور متصل کند تا در زمان بروز خطر آسیب پذیر نباشد.
استاندار خوزستان افزود: باید در استان راه های ارتباطی مختلف ایجاد شود تا کسی فکر آسیب زدن به خوزستان از این طریق، به ذهن کسی خطور نکند.
شریعتی ادامه داد: ایجاد مسیرهای مختلف و جدید در استان به مرکز کشور در برنامه کاری است و ساخت راه آهن اهواز به اصفهان و آزادراه ایذه به لردگان از جمله این کارهاست.
استاندار خوزستان ادامه داد: باید در برنامه ریزی های مدیریتی و تصمیمات اداری و ساختار کلان استان پدافند غیر عامل رعایت شود.
شریعتی با اشاره به شعار امسال هفته پدافند غیر عامل با عنوان ‘ افزایش بازدارندگی در سایه حماسه حسینی ‘ بیان کرد: آگاه سازی دانش آموزان به مسائل جامعه نوعی توجه به اصول پدافند غیرعامل است.
وی گفت: در مقابله با تهدیدات جدید و غیر مسلحانه ای که امروزه در جامعه وجود دارد و پیامدهای آنها از اثرات تخریبی حمله مسلحانه بیشتر است، استفاده از پدافند غیر عامل لازم است.
استاندار خوزستان ادامه داد: اگر شرایط آموزشی در مدارس به گونه ای باشد که دانش آموزان مسئولیت پذیری را فرا نگیرند باید نگران آینده جامعه و سیستم مدیریتی بود به همین منظور باید دانش آموزان را با مسئولیت های خود در جامعه آشنا کرد.
در ادامه این مراسم مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: بر اساس اصول پدافند غیر عامل باید جامعه را به گونه ای در مقابل خطرات ایمن کرد که از هر گونه صدمه زدن به سلامت و زندگی مردم جلوگیری شود.
محمد تقی زاده اظهار داشت: با توجه به فضای مسموم فرهنگی که وجود دارد باید در فضای فیزیکی و فرهنگی جامعه به گونه ای رفتار شود که مردم و سازمان های مختلف نسبت به خطرهای آتی مصون سازی شوند.
وی با اشاره به اهمیت بالا بردن فرهنگ عمومی جامعه در حوزه پیشگیری بیان کرد: فرهنگ عمومی جامعه زمانی ارتقاء می یابد که دختران و زنان آگاه در جامعه داشته باشیم به همین منظور به مدارس دخترانه نگاه ویژه ای وجود دارد .
هشتم تا چهاردهم آبان ماه به عنوان هفته پدافند غیر عامل نامگذاری شده است.