به گزارش خوزپرس از اهواز،  منطقه خوزستان، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری در خطبه‌های نماز جمعه امروز (چهارم آبان‌ماه) ضمن دعوت مردم به تقوای الهی، اظهار کرد: باید خدا را در زندگی خود حاضر بدانیم و چیزهایی را که ما را از انجام آنها نهی کرده، انجام ندهیم تا سعادت دنیا و آخرت را داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت زیارت امام حسین(ع) گفت: در حال حاضر مشاهده می‌کنیم که زائران وقتی از هر شهری خارج می‌شوند قدم به قدم در مسیر آنها موکب وجود دارد که این موکب‌ها زوار را گرامی می‌دارند و از آنها پذیرایی می‌کنند.

امام جمعه اهواز گفت: خوزستان یکی از بهترین جاهایی است که از زوار پذیرایی می‌کنند. خوشبختانه می‌بینیم که مواکب سال به سال نیز بهتر می‌شوند. حتی از کشورهای مختلف نیز از طریق ایران برای زیارت آمده‌اند. برپا کردن موکب و ثواب این زیارت در قدرت بیان ما نمی‌گنجد و نمی توانیم شرح دهیم که این خدمتگزاری چه افتخار و مقامی دارد.

آیت الله جزایری ادامه داد: انسان در هر مقامی که باشد، این خدمتگزاری از آن مقام بالاتر است. اگر کسی امکان رفتن به عراق را ندارد، می‌تواند در موکب‌ها شرکت کرده و به زوار خدمت‌رسانی کند، یا حتی به سمت مرزهای شلمچه و چذابه رفته و از آنجا به امام حسین(ع) سلام دهد.

وی با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش رو گفت: چهارم آبان روزی است که امام خمینی(ره) در سال ۱۳۴۳ علیه کاپیتولاسیون سخنرانی کرد. ما نباید این تاریخ‌ها را فراموش کنیم. کاپیتولاسیون که توسط مجلس تصویب شده بود قانونی بود که طبق آن آمریکایی‌ها در ایران از مصونیت برخوردار بودند و جرم‌های آنها اینجا قابل پیگیری نبود.

امام جمعه اهواز ادامه داد: البته تصویب این قانون از رادیو و تلویزیون اعلام نشد. امام(ره) پس از اینکه از این قانون مطلع شدند، سخنرانی کرده و به ملت هشدار دادند و دولت را به این دلیل بسیار سرزنش کردند. چند روز بعد از این اتفاق امام خمینی(ره) به ترکیه تبعید شد.

آیت الله جزایری تصریح کرد: دیدیم که قوه قضاییه برخی از مفسدین اقتصادی را که به عنوان مفسد فی‌الارض شناخته شده بودند، مجازات کرد و احکام قاطعی و حتی در برخی مواقع اعدام برای آنها صادر کرد. از این بابت از قوه قضائیه تقدیر و تشکر می‌کنیم. مردم از این مسأله خوشحال شدند و به خاطر این مسأله به قوه قضائیه اعتماد پیدا کردند.

وی خاطرنشان کرد: قوه قضائیه با این کار نشان داد که برایش فرقی ندارد که افراد در چه جایگاهی باشند. ما انقلاب کردیم تا عدالت علی(ع) را داشته باشیم. افرادی هستند که به حدی طمع پول در آنها زیاد است که حتی وقتی بوی پول را حس می‌کنند دیوانه می‌شوند و بدترین خیانت‌ها را مرتکب می‌شوند. البته که هیچ علاجی نیست برای آنها، جز مجازات.

امام جمعه اهواز تأکید کرد: کاری که قوه قضاییه انجام داد، کار خوبی بود اما این مقدار کافی نیست. خداوند و ملت می‌خواهند که با این مفسدان و اخلال‌گران توسط قوه قضائیه و مجریه طوری برخورد شود تا این‌ها از این دو قوه حساب ببرند. این افراد از خدا نمی‌ترسند به همین دلیل باید از قانون بترسند. در قرآن نیز گفته شده که مجازات باید باشد. اگر این مجازات وجود نداشته باشد، وضع به هم می‌خورد.

آیت الله جزایری افزود: خواسته ما از قوه قضاییه این است که شدیدترین مجازارت های اسلامی را برای این اخلال‌گران اقتصادی در نظر گیرد.

وی با اشاره به قتل خاشقچی توسط حکومت آل سعود تصریح کرد: این کار واقعا یک جنایت بسیار بی‌شرمانه بود. رهبری، ملت و دولت ما در این خصوص موضع گرفتند و آن را رد کردند. ما در یمن شاهد هستیم که هزاران خاشقچی هر روز بی‌گناه به شهادت می‌رسند. همه این‌ها نیز افرادی غیرنظامی بوده و مردم عادی هستند.

امام جمعه اهواز ادامه داد: طبق آمارهای دقیق ۱۴ میلیون نفر در یمن در معرض خطر مرگ قرار دارند. دنیا برای مرگ خاشقچی به فغان آمد که البته کار درستی بود. محمد بن‌سلمان باید برای این جنایاتی که مرتکب شده است، مجازات شود و همانطور که در قضیه مرگ خاشقچی باید مجازات شود، برای جنایت‌های خود علیه یمن نیز باید محاکمه شود.

آیت الله جزایری ادامه داد: ایران این اتفاقات را محکوم می‌کند. اما آیا تنها ایران کافی است؟سیاسیون و طرفداران حقوق بشر کجا هستند؟ اتفاقی که در یمن می‌افتد نیز یک جنایت است. چرا از قلب شما برای این مسأله هیچ فریادی بلند نمی‌شود؟ برای خاشقچی این اتفاقات می‌افتد اما چهار سال است که هزاران نفر در یمن به شهادت می‌رسند. دولت و ملت ایران به تبعیت از رهبر انقلاب در رابطه با این جنایات هرگز سکوت نمی‌کند.

انتهای پیام