به گزارش خوزپرس به نقل از  ایرنا محمود واعظی شامگاه جمعه در نشست ستاد اربعین که در پایانه مرزی شلمچه برگزار شد اظهار داشت: اتصال خط ریلی شلمچه به عراق از الزاماتی است که باید در کمترین بازه زمانی این اقدام صورت گیرد.
وی افزود: با اتصال خط ریلی شلمچه به عراق می توان میزان مبادلات کالا و همچنین میزان صادرات به کشور عراق را افزایش داد.
رئیس دفتر ریاست جمهوری با اشاره به توانایی استان خوزستان به تامین ۵۰ درصد نیاز بازار عراق توسط استان خوزستان گفت: اتصال این خط ریلی در کاهش هزینه حمل و نقل نیز تاثیر گذار خواهد بود.
واعظی حذف روادید برای ورود عراقی ها به منطقه آزاد اروند را مهم ارزیابی کرد و افزود: رونق گردشگری و حذف روادید باعث شده تا چهره آبادان و خرمشهر تغییر کند و با ورود عراقی ها بازار این ۲ شهر رونق روز افزونی داشته است.
وی به گسترش روابط ۲ کشور ایران و عراق به ویژه با تحولات اخیر این کشور و انتخاب عادل عبدالمهدی به عنوان نخت وزیر این کشور اشاره کرد و گفت: دولت جدید عراق علاقه بسیاری به گسترش روابط با کشور ایران دارد که باید از این فرصت در راستای تقویت روابط ۲ کشور بهره گرفت.
رئیس دفتر نهاد ریاست جمهوری به مشکل تامین دینار مورد نیاز زائران اربعین نیز اشاره کرد و تصریح کرد: مذاکراتی با طرف عراقی برای شتاب بخشیدن به روند انتقال دینار به ایران صورت گرفت و از هفته گذشته این موضوع امکان پذیر شد و هم اکنون دینار مورد نیاز زائران با سرعت در حال توزیع است.
واعظی در ادامه امنیت زائران اربعین را خط قرمز دولت عنوان کرد و افزود: امنیت زائران به خوبی در ایران و عراق تامین شده و با تلاش نیروهای نظامی و انتظامی زائران در امنیت کامل تردد می کنند.
وی زائران اربعین را در ادامه سفر به صبر و حوصله توصیه کرد و گفت: معمولا سفر زمینی در شرایط اربعین آسان نیست لذا نتظار می رود زائران بخصوص در راه بازگشت صبر و حوصله به خرج دهند.
به گزارش ایرنا رئیس دفتر رئیس جمهوری که برای سفری ۲ روزه وارد خوزستان شده عصر جمعه از گذرگاه مرزی شلمچه دیدن کرد.
شرکت در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان، بازدید از طرح های مهار کانون های ریزگرد از جمله برنامه های سفر واعظی به استان خوزستان می باشند.
پیش از این عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و حجت الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات از شرایط تردد زائران از مرز بین المللی شلمچه بازدید کردند.
مرز شلمچه از مبادی تردد زائران اربعین حسینی در ۱۵ کیلومتری خرمشهر قرار دارد.
در مسیر ۱۵ کیلومتری میدان مقاومت خرمشهر تا نقطه صفر مرزی شلمچه حدود ۴۵۰ موکب مردمی شبانه روز به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی می کنند.
شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در استان خوزستان می باشند.