به گزارش خبرنگار خوزپرس، چندی پیش خبر نارضایتی تعدادی از شهروندان از خدمات یک شرکت فروش خودرو در استان خوزستان منتشر شد و پس از آن نیز تعدادی از شهروندان در تماس با ما خواستار بررسی مشکل خود شدند،حال با هدف توجه به این مطالبه مردمی یک پیام دیگر از شهروندان به همین جهت و بدون دخل و تصرف در متن آن منتشر می شود، لازم به ذکر است پایگاه خبری خوزپرس آمادگی انتشار توضیحات و پاسخ شرکت مذکور و نهادهای ذی صلاح و مستندات مربوط به این پیام مردمی را به صورت کامل دارد.
متاسفانه شرکت همراهان خودرو ملل واقع در خیابان نوزدهم شرقی کیانپارس به سبب عدم تعهد و بدقولی های مکرر خریداران خود را به دردسر انداخته و برخورد قانونی متناسب با این شرکت تا کنون صورت نگرفته است تا آنجا که این شرکت با وجود عدم تعهدات به وعده های خود طی ماه های گذشته هم چنان در حال عقد قرارداد و تبلیغات برای شرکت خود است.
به منظور نشان دادن عمق ماجرا به سراغ یکی از خریدارانی رفتیم که در دوم اسفندماه سال ۱۳۹۶با این شرکت غیرمتعهد قرارداد بسته بود و طبق قرارداد شرکت متعهد گشته بود که نهایتا خودروی آنان را تا ۲۵روز کاری بعد در کف گمرک خرشمهر تحویلشان دهد.
خریدار این شرکت اظهار داشت: در تاریخ دوم اسفندماه سال ۱۳۹۶ به منظور خرید یک دستگاه تویوتا یاریس صندوقدار فول آپشن مدل ۲۰۱۷به شرکت همراهان خودرو ملل مراجعه کردیم و مقرر گشت که نهایتا تا ۲۵روز کاری بعد این شرکت به تعهد خود مبنی بر تحویل خودرو در کف گمرک خرمشهر اقدام نماید.
در زمان عقد قرارداد صدای بلند یکی از خریداران در دفتر این شرکت توجه بنده را به خود جلب کرد که اعلام میکرد پولم را پس دهید، این امر سبب شد تا از مدیر ارشد فروش سوال کنم که آیا خودرو نهایتا تا آخر اسفندماه سال ۱۳۹۶ تحویل ما میشود یا خیر؟ایشان با اعتماد به نفس بالا گفتند تا آخر ماه که خیلی زمان است،۲۵روز کاری را ما در قرارداد قید کرده ایم که به مشتری بد قول نشویم.
هم چنین قابل ذکر است که بنا بر ضوابط شرکت برای عقد قرارداد باید حداقل ۵۰درصد قیمت خودرو را برای عقد قرارداد پرداخت می کردیم و به ما گفته شد هرچقدر از این میزان بیشتر پرداخت کنید خودروی شما سریع تر خریداری می شود لذا از خودروی ۶۸میلیون تومانی اینجانب ۴۰میلیون تومان پرداخت کردم.
پس از گذشت موعد مقرر طی بررسی که انجام دادم شرکت ضمن عذرخواهی اعلام کرد پلاک گذاری متوقف شده است که بعدا طبق بررسی هایی که انجام دادم متوجه شدم که در زمان عقد قرارداد پلاک گذاری متوقف بوده و شرکت این امر را از ما پنهان کرده بود.
از آن زمان تا کنون هزاران وعده و روز مشخص کردند و تعهد دادند که به آبروی شرکتمان قسم میخوریم که خودروی شما را به زودی تحویل می دهیم تا آنجا که آقای پدرام محمدزاده، مدیر ارشد فروش شرکت همراهان خودرو ملل در تاریخ ۲۳تیرماه سال ۱۳۹۷بصورت کتبی و با امضاء خود اعلام کردند که خودروی شما خریداری شده و تحویل کشتی دادیم و به زودی این خودرو کف گمرک خرمشهر تحویلتان داده می شود اما متاسفانه تا کنون این خودرو به خاک ایران نرسیده است.
البته قابل ذکر است که در میان وعده وعیدهای این شرکت مسئولان آن با تلفن همراه بنده تماس گرفتند و اعلام کردند که خودرو خریداری نشده است یا نوع ماشین را تغییر دهید یا فسخ قرارداد کنید که پس از ناراحتی به وجود آمده مدیر ارشد فروش این شرکت غیرمتعهد اعلام کرد که اشتباه صورت گرفته است.
از آنجا که دیدیم هیچ کدام از وعده ها محقق نمیشود و دیگر به سمت رفته که جواب تماس ها داده نمیشود یا آنکه با لحن تندی جوابمان را می دهند تصمیم گرفتم و به سازمان بازرسی اداره صنعت،معدن تجارت استان خوزستان مراجعه کردم و پس از احضار چندباره مسئولان این شرکت تنها یک دفعه نماینده حقوقی شرکت حضور یافت و یک دفاعیه نوشت که در آن مورد هم باز به تعهدات خود اعلام نکردند.
لذا سازمان بازرسی طی نامه ای با عنوان عدم اجرای تعهدات شرکت همراهان خودرو ملل بنده را به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی کردند و روال پرونده از این طریق در حال پیگیری است اما نکته ای که قابل تامل است آن است که شهروندان قبل از هرگونه عقد قرارداد حتما از اعتبار شرکت مطمئن شوند و متن قرارداد را پیش از امضاء در اختیار یک وکیل قرار دهند.
همچنین از مراجع محترم قضایی و قانونی تقاضا دارم تا برای احقاق حقوق شهروندان محترم با چنین شرکتهایی که به رغم داشتن مجوز رسمی فعالیت میکنند برخورد جدی و لازم را همانند گذشته، انجام دهند.
این نکته نیز قابل ذکر است که پس از آنکه بنده به تعزیرات حکومتی مراجعه کردم شرکت پیام فرستاد که برای آنکه کار به دادگاه نکشد جلسه ای ترتیب دهیم و در آن موضوع را حل و فصل کنیم این جلسه قرار بود با حضور مدیرعامل همراهان خودرو برگزار شود که ایشان در جلسات حضور نیافتند و مدیر ارشد فروش خود را به عنوان نماینده تام الاختیار معرفی کردند.
این مدیر ضمن قبول تقصیر از سوی شرکت به ما اعلام کرد که با همان درهم ۱۳۰۰تومانی در اسفندماه سال۱۳۹۶ یک عدد خودروی النترا نیوفیس پرآپشن مدل ۲۰۱۸را انتخاب کنیم و صورتجلسه را پس از امضا جهت ابلاغ و روال کارهای قانونی انجام دهند.
در متن صورتجلسه پس از آنکه درخواست کردیم که همان صحبت بصورت مکتوب آورده شود ایشان به انجام آن تن نداد و در جلسه بعدی مدیرعامل این شرکت با لحن تندی ما را از شرکت بیرون کرد زیرا گفت باید به درهم روز حساب کنید.
البته در کارتهای ویزیت این شرکت آقای بلور بعنوان مدیرعامل معرفی شده است اما در موضوعات حقوقی شخص دیگری به اسم خانم سحر عبداللهی به عنوان مدیر شرکت معرفی شده که این خود جای تامل بسیار دارد.
اما سوال اصلی آن است که آیا خودروی بنده که به گفته مدیر ارشد فروش در تاریخ ۲۳تیرماه ۱۳۹۶ در کشتی بارگیری شده است در دریا غرق شده که تا کنون نرسیده و یا این موضوع جهت فرافکنی مطرح شده است؟