به گزارش خوزپرس از اهواز، غلامرضا شریعتی روز جمعه در بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرز شلمچه بزرگترین و مجهزترین مرز تردد زائران اربعین حسینی است که در چند روز اخیر بیشترین حجم خروج زائران از جمله اتباع خارجی را شاهد بوده است.
وی افزود: تمامی دستگاه های اجرایی با تلاش و خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی باید وجهه خوزستان در این همایش عظیم و معنوی حسینی را حفظ کنند.
استاندار خوزستان گفت: مرزهای چذابه و شلمچه بعنوان مرزهای تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان به صورت شبانه روزی فعالیت دارند و زائران با داشتن ویزا و گذرنامه در هر ساعتی از شبانه ‌روز می توانند از این مرزها عبور کنند.
شریعتی افزود: به لحاظ امنیت نیز از ورودی استان خوزستان تا مرزهای شلمچه و چذابه زیر نظر نیروهای نظامی و امنیتی می باشد و مشکل خاصی در این زمینه احساس نمی شود.
وی تصریح کرد: آب آشامیدنی، پارکینگ، موکب های مردمی، جایگاه سوخت و روشنایی برق در مرزهای شلمچه و چذابه برای رفاه حال زائران در نظر گرفته شده است.
استاندار خوزستان با اشاره به نیاز آب بسته بندی شده در مرزهای شلمچه و چذابه گفت: تهیه آب برای مواکب نیز از جمله مشکلات ۲ مرز به شمار می رفت که این مشکل در حال برطرف شدن است..
وی افزود: برای تردد کامیون هایی که وسایل مورد نیاز موکب های مستقر در عراق را حمل می می کنند مشکلی از سوی کشور عراق صورت گرفت که با پیگیری سفارت ایران این مشکل امروز برطرف خواهد شد.
شریعتی افزود: تردد زائران روز به روز در حال افزایش است، و تا به امروز ۵۰ هزار زائر که شامل ۹ هزار اتباع خارجی است از مرز شلمچه عبور کردند.
به گزارش ایرنا پایانه مسافری مرزی شلمچه با ۴۰ گذرگاه کنترل گذرنامه ورود و خروج با ظرفیت روزانه ۱۰۰ هزار نفری به مسافران خدمات رسانی می کند.
۱۳ هزار خادم در۴۵۰ موکب حسینی در مرز شلمچه در ایام اربعین حسینی از میدان مقاومت خرمشهر تا پایانه مرزی گذرگاه شلمچه کار خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی را برعهده دارند.
مرزهای شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه مرزی تردد زائران اربعین حسینی در استان خوزستان می باشند.
گذرگاه مرزی شلمچه در ۱۵ کیلومتری خرمشهر قرار دارد.

ایرنا