به گزارش خوزپرس به نقل از  خبرنگار ایلنا، منابع خبری کارگری در شهرداری شوشتر گفتند: صبح امروز دو‌شنبه (۲۳مهر ماه) بیش از ۲۰۰ نفر از کارگران واحد موتوری و اداری شهرداری شوشتر در محوطه و مقابل واحد اداری آن تجمع کردند.

دلیل تجمع این کارگران پرداخت نشدن دست‌کم شش ماه از معوقات مزدی عنوان شده‌ است.

این کارگران گفتند: صبح امروز جلسه‌ای در محل شهرداری با حضور فرماندار، اعضای شورای شهر و شهردار در حال برگزاری است و بدین ترتیب خواستیم با اعتراض، مشکلات صنفی خود را به مسئولان بالادستی برسانیم.

آنها گفتند: تا این لحظه هیچیک از مسئولان حاضر در جلسه توجهی به اعتراض کارگران نکرده‌اند. این بی‌توجهی‌های مسئولان شهری به پرداخت مطالبات آنها باعث نمی‌شود که آنها به اعتراض صنفی خود پایان دهند.

کارگران تصریح کردند: قبل از دی ماه سال ۹۶ همه کارگران شاغل در شهرداری شوشتر تحت مسئولیت مستقیم شهرداری مشغول کار بودند اما برخلاف نظر کارگران به یکباره همه قراردادها به پیمانکاری تغییر کرد که در نتیجه این تبدیل وضعیت، شش ماه است به دلیل ناتوانی مالی پیمانکاران، پرداخت دستمزد کارگران در سال‌جاری به تاخیر افتاده است.

در مقابل مسئولان شهرداری شوشتر همواره مدعی هستند که به دلیل پرداخت نشدن صورت وضعیت‌های مالی، امکان پرداخت به‌موقع مزد کارگران را ندارند.

کارگران معترض در بخش دیگری از مطالبات صنفی خود گفتند: جدا از موضوع به تاخیر افتادن مطالبات مزدی، پرداخت حق بیمه کارگران نیز به تاخیر افتاده و از تیر ماه سال‌جاری اداره تامین اجتماعی شوشتر از تمدید و تعویض دفترچه‌های درمانی آنها خوداری می‌کند.

این کارگران با ابراز نگرانی از وضعیت بوجود آمده برای مجموعه کارگران شهرداری شوشتر تصریح کردند: از  مسئولان شهری و شهرستانی می‌خواهیم با درک همه مشکلاتی که در نتیجه حضور پیمانکاران برای مجموعه کارگران شهرداری بوجود می‌آید، درخصوص پرداخت حداقل بخشی از مطالبات مزدی آنها اقدام کنند.

آنها گفتند: با وجود آنکه مسئولان از وضعیت بد مالی ما باخبر هستند اما متاسفانه نه مدیران شهری و نه سایر مسئولان به موضوع مشکلات مزدی کارگران ورود نمی‌کنند و تنها خود را کنار کشیده‌اند.