به گزارش خوزپرس از اهواز، محسن بیرواند، فرماندار ماهشهر در گفت‌وگو با ایسنا – منطقه خوزستان گفت: کلیه مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات به جز مراکز درمانی و بهداشتی در شهرستان ماهشهر به علت بالابودن غلظت گرد و غبار تعطیل شدند.

همچنین سعید حاجیان، فرماندار شادگان عنوان کرد: ادارات، مدارس و دانشگاه‌های نوبت صبح در این شهرستان تعطیل شدند اما در خصوص تعطیلی بانک‌ها در شورای هماهنگی تصمیم‌گیری می‌شود.

فرمانداران آبادان و خرمشهر نیز مدارس و دانشگاه‌ها را در این دو شهرستان در نوبت صبح تعطیل اعلام کردند.

سید مهران رفیعی، فرماندار امیدیه نیز گفت: شدت آلودگی هوا در امیدیه به هفت هزار و ۴۰۰ میکروگرم بر متر مکعب رسیده است. به دلیل شدت پدیده گرد و غبار در شهرستان کلیه مدارس و دانشگاه‌ها در امیدیه برای نوبت صبح و عصر تعطیل هستند. ادارات شهرستان نیز به علت شدت این پدیده تعطیل شدند.

همچنین کوروش مودت، فرماندار هندیجان در خصوص تعطیلی مدارس در این شهرستان تصریح کرد: تا حدود ساعت ۸:۱۰ دقیقه آلودگی هوا در هندیجان به حدی نرسیده بود که مدارس را تعطیل اعلام کنیم اما در حال حاضر میزان آلودگی بیشتر شده است و به همین دلیل کلیه مدارس و دانشگاه‌های شهرستان در نوبت صبح تعطیل هستند. با توجه به میزان آلودگی هوا، ادارات شهرستان نیز تعطیل اعلام شدند.

سید مجید حسینی‌نژاد، فرماندار رامشیر نیز در این باره عنوان کرد: شدت گرد و غبار در رامشیر در ساعت‌های ۷ تا ۹:۳۰ بین ۴ تا ۶ هزار میکروگرم در نوسان بود. در نهایت به دلیل شدت و غلظت گرد و غبار در رامشیر کلیه مدارس در نوبت صبح تعطیل اعلام شدند. ادارات شهرستان نیز تعطیل شدند. برای تعطیلی نوبت عصر مدارس هنوز تصمیم گرفته نشده است اما مدارس در این نوبت نیز به احتمال زیاد تعطیل اعلام خواهند شد.