به گزارش خوزپرس از اهواز، سهراب گیلانی در گفت‌وگو درباره ارزیابی لایحه «الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم»، گفت: تفاوت دیدگاه برای تعیین مصادیق تروریسم بین کشورمان و گروه ویژه اقدام مالی وجود دارد از این رو این مهم یکی از موانع سر راه برای پذیرش CFT محسوب می شود.

تفاوت دیدگاه در مصادیق گروه های تروریستی مانع پذیرش CFT است

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه لایحه مذکور افق روشنی برای کشورمان ندارد، اظهار کرد: به عنوان مثال حزب الله لبنان، الحوثی یمن و غیره از دیدگاه ایران نهضت های آزادی بخش هستند اما استقلال طلبی و آزادی خواهی این گروه ها از دیدگاه غربی ها خضوضا آمریکایی ها قابل پذیرش نیست و می تواند بهانه خوبی برای اعمال فشار و تحریم علیه کشورمان باشد.

وی با اشاره به اینکه به نظر می رسد غربی ها درصدد هستند ایران اسلامی را از طریق ابزارهای قانونی مانند کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم محدود و تحریم کنند، ادامه داد: در واقع طی مدت چهل سال گذشته نتوانسته اند به اهداف تعیین شده علیه کشورمان دست یابند از این رو تاکید می کنند که پذیرش CFT راهکاری برای خنثی سازی تحریم های آمریکا تلقی می شود.

حق شرط های کشورمان برای پذیرش CFT قابلیت اجرایی شدن ندارد

این نماینده مردم در مجلس دهم ضمن تاکید بر اینکه با لایحه CFT مخالف است، تصریح کرد: در این بین برخی اعتقاد دارند می توان حق شرط هایی را در نظر گرفت تا علاوه بر اینکه حقوق کشورمان حفظ شود، گروه ویژه اقدام مالی نیز نتواند اقدامی علیه کشورمان انجام دهد.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس با اشاره به اینکه باید اذعان کرد اگر کشورهای عضو نسبت به حق شرط کشورمان اعتراض کنند دیگر آن شرط قابل پذیرش نیست، افزود: این مهم در حالیست که در چنین شرایطی اجرای تعهدات بر عهده کشورمان است؛ حتی برای خروج از این کنوانسیون نیز باید بیش از یک سال منتظر ماند.

CFT در واقع به رژیم صهیونیستی مشروعیت می بخشد

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اسرائیل نیز قرار است به این کنوانسیون بپیوندد، خاطرنشان کرد: در واقع این کنوانسیون نوعی مشروعیت بخشیدن به رژیم صهیونیستی نیز محسوب می شود./

پایان پیام