به گزارش خوزپرس به نقل از ایرنا، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری در خطبه های نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) این شهر با بیان دستاوردهای سفر دکتر روحانی به نیویورک افزود: رییس جمهوری با استفاده از این تریبون بین المللی مواضع جمهوری اسلامی ایران را درباره مسایل بین المللی ، فلسطین ، تروریسم و جنایات آمریکا را قاطعانه به جهانیان اعلام کرد.
وی گفت: علما ، اندیشمندان و بسیاری از مقام های سیاسی جهان از مواضع اصولی و شفاف جمهوری اسلامی ایران توسط رئیس جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل متحد حمایت کردند.

* حمله تروریستی در اهواز رذیلانه و بزدلانه بود
خطیب جمعه اهواز حمله وحشیانه تروریستی در اهواز را عملی رذیلانه و بزدلانه توصیف کرد و گفت: این جنایت ضد بشری از سوی داعش یا گروهک تروریستی و تجزیه طلبانه باشد کاری احمقانه بود و تروریست یک میلی متر به اهداف خباثت آمیز خود نرسیدند.
آیت الله موسوی جزایری با بیان آنکه تروریست ها قصد داشتند مقام ها و مسئولان خوزستان را که در جایگاه ویژه رژه حضور داشتند به شهادت برسانند افزود: در این عملیات کور تنها یک روحانی متعهد اهل سبزوار که در جایگاه حضور داشت شربت شهادت نوشید و متعاقب آن تعدادی از شهروندان بی دفاع و جمعی از ارتشیان و سپاهیان مظلومانه در خون خود غلتیدند.
نماینده ولی فقیه در خوزستان که خود از نزدیک شاهد این حمله ترویستی کور بود به شهادت محمد طه اقدامی خردسال ترین شهید حادثه تروریستی اهواز اشاره کرد و گفت: این جنایت سند مظلومیت و حقانیت ملت ایران در برابر دشمنان خونخوار و بی رحم است.
وی گفت: برای تروریست ها هدف قرار دادن جایگاه رژه مهم بود که در تحقق آن هم ناکام ماندند.
امام جمعه اهواز ایجاد رعب و وحشت در مردم و از صحنه به در کردن آنان را از دیگر اهداف پلید تروریست های اجیر شده و فریب خورده بیان کرد و افزود: تروریست ها و حامیان بی رحم آنان مردم ما را نشناخته بودند و همه دیدند در مراسم تشییع پیکر شهدای تروریستی چه حماسه ای را رقم زدند و به آنان جواب دندان شکنی دادند.
وی گفت: حضور ۱۵۰هزار نفر در مراسم تشییع پیکر شهدای حادثه ای عجیب بود و به لطف خدا تبدیل به نماد اقتدار و وحدت مردم شد.
امام جمعه اهواز با تجلیل از حضور یکپارچه مردم در آیین تشییع پیکر شهدای تروریستی اهواز بیان کرد: مردم مومن و واقعا’ همیشه در صحنه نشان دادند که قوی هستند و رعب وترس به دل خود راه نمی دهند و در دفاع از نظام اسلامی محکم و پا برجا هستند.
آیت الله موسوی جزایری در ادامه سخنان خود که با تکبیر حماسی نمازگزاران اهوازی همراه شد افزود:حمله تروریستی اهواز را همه کشورهای جهان بجز چند کشور معدود که اتفاقا’ در مظان حمایت از تروریست ها هستند محکوم و تنفر و انزجار خود را از این جنایت رذیلانه اعلام کردند و از جمهوری اسلامی ایران در برخورد با پدیده شوم تروریسیم حمایت نمودند.
وی در عین حال این حوادث خونبار را امتحان الهی و ابتلا توصیف کرد و از خداوند قادر و متعال خواست ملت ایران را از این امتحان های سخت پیروز و سربلند بیرون آورد.

* گرانی بر مردم فشار می آورد
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز با انتقاد از گرانی ها و گران فروشی از مسئولان خواست با کنترل و نظارت بر قیمت کالاها ، جلوی این لجام گسیختگی اقتصادی را بگیرند.
آیت الله موسوی جزایری با اشاره به نوسانات ارزی و کاهش ارزش پول ملی بیان کرد: البته این وضعیت به وجود آمده ، سبب افزایش قابل توجه صادرات کالاهای غیرنفتی شده و باید از این فرصت به دست آمده برای تقویت صادرات ، ارزآوری ، کنترل گرانی ، ایجاد اشتغال و کمک به تولید ملی استفاده کرد.
وی گفت: چنانچه تولید افزایش یابد صادرات نیز بالا می روند و به تبع آن اشتغال ایجاد می شود و بیکاران جذب بازار کار می شوند.
خطیب جمعه اهواز ابراز امیدواری کرد مسئولان زیر بار فشارها نروند و با روحیه جهادی و تهاجمی حرکت کنند تا بتوانند مشکلات مردم از جمله گرانی را حل کنند.
وی گفت: راهکار عملی برای برون رفت از این مشکلات اقتصادی که به مردم فشار آورده به مسئولان کشوری داده ام و امیدوارم گوش شنوایی برای عمل به توصیه ها و راهکارها وجود داشته باشد.

*ملت ایران در امتحان هشت سال دفاع مقدس سربلند بیرون آمد
امام جمعه اهواز با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: ملت ایران در امتحان هشت سال جنگ تحمیلی سربلند بیرون آمد و با وجود تحریم ها ، فشارهای خارجی و سیل کمک به صدام معدوم و متجاوز ، توانست در این جنگ نابرابر پیروز شود.
وی با تجلیل از شهدا ، جانبازان ، آزادگان و خانواده های معظم شهدا بر ضرورت ثبت خاطرات جنگ توسط رزمندگان و نویسندگان متعهد که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است تاکید کرد.
خطیب جمعه اهواز گفت: نباید اجازه دهیم دیگران جنگ را آن طور که می خواهند به میل خود روایت کنند ، در آن صورت امکان تحریف حقایق هشت سال دفاع مقدس وجود دارد.
امام جمعه اهواز در خطبه نخست نماز جمعه با توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی ، پرهیز از حرام های خدا و عمل به واجبات خدا را از مظاهر تقوا بیان کرد و افزود:ذکر خدا نباید فراموش شود چون با ذکر خداست که در دام شیطان نیفتیم.