به گزارش خبرنگار خوزپرس در اندیمشک، فریدون حسنوند شامگاه چهارشنبه در نشست شورای اداری اندیمشک با حضور وزیر بهداشت در سالن جلسات کوثر فرماندار اندیمشک عنوان کرد: با توجه به ارتباط مستقیم خدمات بهداشتی و درمانی با سلامت جامعه، حساسیت عموم شهروندان در ارتباط با این خدمات بالا بوده و حائز اهمیت است.

وی افزود: شهرستان اندیمشک به واسطه موقعیت جغرافیایی و حلقه اتصال سه استان خوزستان، ایلام و لرستان، نیازمند نگاه ویژه در حوزه خدمات است.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خدمات عمومی در تمام زمینه‌ها در اندیمشک برای ۱۸۰ هزار نفر طراحی شده است، تصریح کرد: شهرستان اندیمشک روزانه ۳۰ هزار نفر جمعیت شناور را پذیرا بوده و در ایام تعطیلات نوروزی و اربعین به واسطه دروازه ورودی استان شاهد حضور جمعیت میلیونی در شهرستان هستیم از این رو باید به امر خدمت‌رسانی در اندیمشک نگاه ویژه شود.

وی، طرح تحول نظام سلامت را از اقدامات اثرگذار در کشور در حوزه خدمات درمانی دانست و اظهار کرد: شهرستان اندیمشک در حوزه خودروهای امدادی اورژانس و کادر درمانی متخصص با کمبود مواجح بوده که نیازمند نگاه ویژه و تامین است.

حسنوند گفت: بیمارستان الوار گرمسیری در منطقه‌ای محروم با جمعیت ۳۰ هزار نفری در حال تجهیز است، که با توجه به مسافت ۵۰ کیلومتری تا شهر اندیمشک باید هر چه سریع‌تر تکمیل و تجهیز شود که در این ارتباط بخش مهمی از تجهیزات و مشکلات در این زمینه رفع شده است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به پهنه خط ریل در محدوده شهرستان، اولین درزین اورژانس در اندیمشک راه‌اندازی که نیازمند تامین تجهیزات درمانی است.

حسنوند با اشاره به افتتاح بیمارستان ۱۰ تختخوابی کوی لور، افتتاح اورژانس بیمارستان امام علی (ع) در اندیمشک گفت: خدمات صادقانه در حوزه بهداشت و درمان اثرگذار است.

وی، احداث بیمارستان دوم اندیمشک را خدمتی مهم دانست و افزود: با توجه به نیاز شهرستان و جمعیت مهمان در شهرستان کادر پزشکی شهرستان پاسخ‌گوی نیاز شهروندان نبوده و با توجه به حجم بالای خدمات کادر درمانی در اندیمشک افزایش داده شود.