به گزارش خوزپرس از اهواز،  احداث سیلوی غلات شرکت پارسیان ریل شرق با سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیارد ریال و ظرفیت ۵۰ هزار تن یکی از پروژه های مورد بهره برداری سفر امروز وزیر راه و شهرسازی به بندرماهشهر بود، این پروژه که در مدت ۲۴ ماه و با هدف ذخیره غلات و حمل ریلی به روش مکانیزه احداث شده است برای ۷۰ نفر شغل ایجاد کرده است و موجب افزایش سهم ریلی و سرعت خدمات رسانی به مشتریان می شود.
احداث مخازن نگهداری فرآورده های نفتی سنگین شرکت خط نقره ای قشم با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال و ظرفیت ۲۰ هزار متر مکعب از دیگر پروژه هایی است که به دست وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.
این پروژه که مصوبه طرح جامع توسعه بندری امام خمینی (ره) است در مدت پنج سال با هدف افزایش حجم و توان صادرات و واردات و ترانزیت فرآورده های نفتی سنگین احداث شد که برای ۸۰ نفر اشتغال زایی به همراه داشت و موجب کاهش زمان و نیز تسهیل عملیات تخلیه و بارگیری و کاهش هزینه تمام شده محصولات به منظور صادرات و واردات می شود.
همچنین با حضور عباس آخوندی عملیات احداث کارخانه تولید خوراک دام و طیور با سرمایه گذاری ۵۲۴ میلیارد ریال و به منظور تولید سالانه ۲۴۰ هزار تن انواع خوراک دام و طیور آغاز شد.
این طرح از سوی شرکت مشاهیر سازه سویل و با هدف تامین نیاز داخلی کشور احداث می شود.
زمان پیش بینی شده برای اجرای این پروژه ۲ سال بوده که پیش بینی می شود ۷۵ نفر اشتغال پایدار ایجاد کند.
این طرح در راستای ایجاد شهر لجستیک غلات در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره)و توسعه خدمات ارزش افزوده اجرا می شود.
بازدید از سایت نظم آفرینان سهند و امضای تفاهم نامه سرمایه گذاری بیواتانول از دیگر برنامه های امروز وزیر راه و شهرسازی و هیئت همراه در سفر به استان خوزستان می باشد.

ایرنا