به گزارش خوزپرس از گتوند، شهرستان گتوند با استقرار در کنار سدگتوند دارای آب هایی خروشان است که برای شنا اصلا مناسب نیست و خطر آفرین است، از سویی جوانان و مردم این شهرستان با حضور در کنار این سد و دریاچه عظیمش از امکانات برای شنا محروم هستند و با محرومیت بسیار زیادی دست و پنجه نرم می کنند.

جوانان گتوندی از امکانات اولیه برای شنا در رودخانه و حتی ایمن سازی ساحل رودخانه بی بهره هستند و هر ساله در این شهرستان تعدادی به کام مرگ کشیده می شوند زیرا در رودخانه اقدام به شنا نموده اند.

«حدود ۹۰ درصد استخر آماده است و فقط ۱۰ درصد باقی مانده است که این ۱۰ درصد شامل موتور خانه می‌باشد و مبلغی  بیش از ششصد میلیون تومان هزینه دارد. بزرگ‌ترین مانع بر سر راه  افتتاح استخر عدم رضایت معارضین است که طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، قرار است شهرداری با دادن امتیازاتی به آنها رضایتشان را جلب کند تا مابقی کار نیز انجام گیرد. البته وعده شده است که به دلیل تلاش‌های شهرداری و شورای شهر کل درآمد استخر به مدت چهار سال در اختیار شهرداری قرار گیرد و  شهرداری این قول را داده است که تا تیرماه استخر را افتتاح کند» این ها بخشی از مصاحبه مسئول اداره ورزش و جوانان گتوند در نیمه دوم سال ۹۵ است؛ قرار بود پایان ۹۵ استخر بهره برداری شود ولی نشد….

استخر گتوند خود طومار ناتوانی های مسئولانی است که در راستای بهبود ورزش خوزستان بارها شعارهایی سرداده اند و این استخر در زمستان ۹۶ با حضور وزیر ورزش و جوانان، استاندار محترم خوزستان، نماینده محترم شوشتر و گتوند و مسئولان استانی و محلی افتتاح شده است، ولی آنچه امروز امام جمعه گتوند در خطبه های نمازجمعه ایراد داشته اند مشخص کرده است که این افتتاح نمایشی بوده است و کسی از این استخر استفاده نمی کند.

 

در بخش هایی از سخنرانی حجت الاسلام شاه آبادی در خطبه های نمازجمعه گتوند مشخص شده است که مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان به این مشکل بی محلی کرده است، وی فرموده اند: قرار نیست هر روز با مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان تماس بگیریم و این موضوع را پیگیری کنیم، مسئولان به کم لطفی نسبت به مردم گتوند پایان دهند و به نیاز مردم توجه کنند.

امام جمعه گتوند با انتقاد از تعطیلی تنها استخر این شهرستان گفت: طولانی شدن زمان بهره برداری از تنها استخر شهرستان گتوند به یک طنز تلخ بین مردم تبدیل شده است که باید راه اندازی آن با جدیت از سوی مسئولان شهرستانی و استانی پیگیری شود.

شاه آبادی با انتقاد از عدم بهره برداری از استخر این شهرستان گفت: متاسفانه با وجود گذشت چند ماه از افتتاح تنها استخرگتوند، تاکنون این پروژه به طور کامل به بهره برداری نرسیده است و این موضوع بین مردم به یک طنز تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه هیچ اهتمامی در مسئولین برای افتتاح استخر وجود ندارد افزود: مردم نجابت به خرج می دهند، از این نجابت مردم سوء استفاده نکنید، مردم درک می کنند، اما نباید نسبت به درک مردم کوتاهی کرد.

امام جمعه گتوند اضافه کرد: صاحبان زمین استخر برای راه اندازی آن همکاری کردند،اما این تاخیرصلاح نیست، حتما باید تعدادی در رودخانه غرق شوند تا این مطالبه مردم محقق شود.

حجت الاسلام شاه آبادی با بیان اینکه این مساله یک نیاز ومطالبه عمومی مردمی است، گفت: وزیر ورزش و جوانان استخر را افتتاح می کند، اما متاسفانه بعد از ماه ها افتتاح شاهد تعطیلی و عدم بهره برداری از آن هستیم،این یک کم لطفی نسبت به مردم شهرستان گتوند است.

شاید یکی از مشکلات موجود در زمینه انتقاد صورت گرفته از وضعیت موجود وعده های داده شده به مردم گتوند در این زمینه باشد و بر زمین ماندن این وعده ها بسیار نارحت کننده و تاسفبار است، در سفر تابستان سال گذشته مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان به شوشتر و گتوند که به دعوت نماینده شوشتر و گتوند انجام شد افشین حیدری وعده اختصاص یک میلیارد تومان به این استخر را داد و برای راه اندازی سریع این استخر وعده داد که با حضور وزیر ورزش و جوانان افتتاح و بهره برداری می شود.

بیان وعده های اجرایی نشد، شعارهای متعدد در حوزه ورزش و جوانان، بی رمقی ورزشکاران در حوزه فعالیت های جاری و… همه از جمله مسائلی است که این روزها ورزش شهرستان گتوند با آن دست و پنجه نرم می کند و مسئولان زیر سایه وعده های محقق نشده خود آرمیده اند.