به گزارش خوزپرس از اهواز و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان، طی پیامی ضمن تبریک میلاد با سعادت امام رئوف، حضرت امام رضا (ع) مردم خوزستان را به مشارکت در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کرد.
متن پیام به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم

سینه فرهنگ پرور ایران ما که سابقه ای بسیار دیرین در تمدن سازی دارد، قرن هاست قلب تپنده ی ترویج مکتب ناب محمدی (ص) را به واسطه ی بارگاه منور علی بن موسی الرضا (ع) و فاطمه معصومه (س)، در خود جای داده و الهام بخش جویندگان حقیقت و پویندگان مسیر سعادت شده است.
پیوند عمیق لایه های مختلف آداب و آیین های فرهنگ ملی ما با آموزه های دینی و میراث های مذهبی، فرشی زرین از درآمیختگی این تار و پود گران سنگ بافته که یاری گر ما در تحولات عمیق اجتماعی و گذر از تنگه های سخت تاریخی بوده است.
احیاء این گنجینه های حیات بخش معنوی به عنوان ضامنین بقاء حیات طیبه بشری، نه تنها وظیفه ای ملی و دینی که امری معقول و ضروری است چرا که آنچه انسان را در تراز فراتر از عادات و غرایز قرار داده و طریق «انا الله و انا الیه راجعون» را برایش گشوده، نگاه می دارد، عروج به عالم معنا از طریق عقل این ودیعه بی مانند الهی است که همان هدف نهایی بعثت انبیاست.
در این راستا انجام فعالیت های فرهنگی برای ایجاد پیوند میان نسل های مختلف به خصوص کودکان و نوجوانان با معارف اهل بیت به ویژه معدن نوری همانند حیات امام رضا(ع)، وظیفه ای است که نتایج مبارک آن را در رشد مکارم اخلاق خواهیم دید و از آنجا، رشد ابعاد گوناگون حیات انسانی را شاهد خواهیم بود.
جشنواره کتاب خوانی رضوی که امسال هشتمین دوره ی آن به همت اداره کل کتابخانه های عمومی برگزار می شود، شوری ملی است که هدفش تحریک شعور مذهبی جامعه برای بازآشنایی فرهنگ رضوی و تبدیل آموزه های آن امام هُمام به سبکی برای زیستن است .
غلامرضا شریعتی
استاندار خوزستان

در پایان گفتنی است شهروندان عزیز خوزستانی می توانند از زمان باقی مانده ی تا ۱۰ مرداد برای مشارکت در این جشنواره، همتی در خور سابقه ی درخشان این استان که دروازه ورود تشیع به ایران اسلامی است، بروز دهند و با مراجعه به کتابخانه های عمومی، رونقی دو چندان در فضای فرهنگی و اخلاقی استانمان ایجاد نمایند.
شایان ذکر است، جهت اطلاعات بیشتر و شرکت در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی به کتابخانه های عمومی های عمومی شهر خود و یا پایگاه اطلاع رسانی www.khozestanpl.ir مراجعه کنید.