به گزارش خوزپرس از اهواز، غلامرضا شریعتی شنبه شب در برنامه تلویزیونی افق روشن شبکه استانی خوزستان که به طور همزمان از شبکه آبادان نیز پخش می شد اظهار داشت: با تخصیص اعتبار لازم از سوی هیات دولت در سال ۱۳۹۶ و در اولویت قرار دادن اجرای خط آبرسانی غدیر ۲ به شهرستان های آبادان و خرمشهر در مدت ۱۰ ماه در حدود ۱۰۰ کیلومتر خط لوله اجرا شد.
وی افزود:برای اجرای این خط تاکنون بیش از ۹ هزار میلیارد ریال هزینه شده و کارهای اجرایی آن در مراحل پایانی است.
شریعتی گفت: هدف دولت خدمتگزار تامین آب شرب با کیفیت ۶۰۰ میکروموس از آب رودخانه دز در مدت زمان سه سال به ۲۵ شهر از جمله آبادان، شادگان، خرمشهر، چوئبده و اروندکنار و یک هزار و ۶۰۹روستا در قالب طرح انتقال آب غدیر است.

** توزیع آب با تانکر در شهر و روستاهای آبادان و خرمشهر
استاندار خوزستان به فعالیت ۴۸ تانکر در آبادان و ۱۸ تانکر آبرسانی در خرمشهر اشاره کرد و بیان داشت:روز گذشته ۹۰ هزار لیتر آب معدنی در۲ شهرستان توزیع شده است و این کار تا بهبود وضعیت آب شرب ادامه می یابد.
وی افزایش شوری آب در چند روز گذشته در آبادان و خرمشهر را متاثر از ترکیدگی خط لوله انتقال آب از طرح غدیر یک اعلام کرد و بیان داشت:در این سه روز مجبور به برداشت آب از بهمنشیر و کارون بودیم که در مدت میزان سختی و شوری آب این شهرستان به ۱۲ هزار میکروموس بر متر مکعب رسید.
شریعتی گفت:با تعمیر این خط لوله میزان سختی آب شهرهای خرمشهر و آبادان کاهش می یابد.
وی به اجرای سد خاکی بر روی رودخانه کارون به منظور جلوگیری از نفوذ آب شور دریا به کارون اشاره کرد و بیان داشت:با تامین حق آبه مورد نیاز پیش بینی می شود آب کشاورزی زمین های پایین دست کارون نیز تامین شود.

** به فکر احداث آب شیرکن ها در بحث پدافند غیر عامل در استان هستیم
استاندار خوزستان، سیاست ها و مطالعات آبرسانی وزارت نیرو در استان خوزستان را متمرکز در انتقال آب از طریق رودخانه های استان اعلام کرد و بیان داشت:در بحث پدافند غیر عامل به فکر ایجاد آب شیرین کن در استان هستیم.
وی افزود: هم اکنون نیز در خرمشهر و آبادان واحدهای آب شیریکن فعال هستند ضمن اینکه سرمایه گذارانی از هلند و اتریشی بازدیدهای برای اجرای طرح های آب شیریکن از استان انجام دادند.
استاندار خوزستان در خصوص برخی خبرهای مطرح شده در فضای مجازی در خصوص انتقال آب به کویت و بصره عراق اظهار داشت:به هیچ کشوری آب نمی دهیم و خودمان آب را نیاز داریم و زمینه برای مصرف آن را داریم.
وی افزود: برخی ها با مطرح کردن این شایعات قصد ایجاد فاصله بین مردم و مسئولین را دارند.
به گزارش ایرنا صابر علیدادی معاون آبرسانی آب و برق خوزستان نیز در این گفت و گو اظهار داشت:۱۷ اکیپ به صورت شبانه روزی در حال کار برای تکمیل خط غدیردوم به شهرستان های آبادان و خرمشهر هستند.
وی افزود:طبق پیش بینی انجام شده قرار بود این خط تا پایان شهریور ماه به اتمام برسد که با اختصاص اعتبار مورد نیاز و حمایت استاندار خوزستان این طرح تا ۱۵تیر ماه تکمیل و به بهره برداری می رسد.
عزیزالله شهبازی فرماندار آبادان نیز در این برنامه زنده از مردم شهرستان آبادان بابت سختی و شوری آب آبادان عذرخواهی کرد و گفت:۴۰ مخزن ۱۰ هزار لیتری برای تامین آب آشامیدنی مردم در نقاط مختلف شهر آبادان جانمایی و به مرور زمان نصب خواهد شد.
وی افزود:طبق برنامه ریزی صورت گرفته اولین مخزن ها تا روز چهارشنبه در آبادان نصب خواهند شد.