به گزارش خوزپرس از اهواز، غلامرضا شریعتی دیروز  در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گفت: بانک مرکزی باید سالانه سهم ۱۴.۵ درصدی وزارت نفت و همچنین سهم سه درصد استان‌های نفتخیز و کمتر توسعه یافته را اختصاص دهد.

وی همچنین با اشاره به مشکلات حوزه آب در سطح استان افزود: آب کشور و استان در شرایط مناسبی نیست و در بخش جنوبی استان با مشکل جدی مواجه هستیم به طوری که ای.سی آب در شهرهای آبادان و خرمشهر بالا بوده و با تلاش‌های بسیار آن را تا رقم ۵ هزار و ۷۰۰ میکروموس بر متر مکعب کاهش دادیم.

شریعتی تصریح کرد: آبرسانی به شادگان، آبادان و خرمشهر در قالب طرح غدیر تا ۱۵ تیرماه سال جاری انجام می‌شود با این وجود باز هم شرایط مناسبی نخواهد بود ولی بعد از آن برای بازگشت به وضعیت عادی و مطلوب تلاش می‌کنیم.

استاندار خوزستان عنوان کرد: بزرگترین طرح آبرسانی کشور طرح غدیر است که آبرسانی به بیش از دو میلیون نفر در آن پیش بینی شده است که در سال گذشته حدود ۱۰۰ کیلومتر خط لوله ۲۰۰۰ اجرا شده است.

در این نشست تصویب شد سهم ۴۳ میلیارد تومان برای طرح آبرسانی غدیر لحاظ شود که به زودی برای تسریع در تکمیل این پروژه اختصاص خواهد یافت.

در این نشست همچنین تعدادی طرح سرمایه‌گذاری در بخش‌های خدمات، صنعت و کشاورزی به تصویب رسید.