به گزارش خوزپرس از اهواز ، ایرج بادپیما، مدیر اداره جهاد کشاورزی شوشتر با اشاره به اینکه تاکنون سازمان آب و برق برای تامین آب مورد نیاز برای کشت تابستانه در شهرستان آمادگی خود را نکرده است، بیان داشت: سهمیه‌ آب برای کشت تابستانه برخی از محصولات در این شهرستان در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: در صورتیکه آب مورد نیاز کشت تامین گردد، کشت تابستانه در این شهرستان انجام می شود.

بادپیما اذعان داشت: این سهمیه در نظر گرفته شده شامل؛ کشت ۵ هزار هکتار ذرت، ۵ هزار هکتار حبوبات، یک هزار و ۵۰۰ هکتار صیفی‌جات، ۵۰ هکتار سویا، ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار کنجد، ۱۶ هزار هکتار نیشکر، ۴۰۲ هکتار نخیلات و غیره است که در صورت تامین آب این برنامه عملیاتی می گردد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شوشتر در ادامه افزود: مقرر شده تا سازمان آب و برق خوزستان طی چند روز آینده تامین شدن یا نشدن آب مورد نیاز کشت تابستانه در شوشتر را اعلام می نماید تا کشاورزان در این زمینه اقدامات لازم را انجام داده و نسبت به کشت کردن با کشت نکردن محصولات نمایند.

این مقام مسئول در خصوص تامین آب مورد نیاز برای نخیلات شهرستان اظهار کرد: نخیلات و باغات دائم شهرستان هفته‌ای ۲ بار با رهاسازی آبی که از سوی سازمان آب و برق انجام می‌گیرد، آبیاری می‌شوند و مشکلی در بحث تامین آب مورد نیاز نخیلات و باغات دائم شهرستان وجود ندارد.

انتهای پیام/گ