به گزارش خوزپرس از اهواز، غلامرضا شریعتی عصر امروز دوشنبه در جلسه شورای اشتغال خوزستان اظهار کرد: استان خوزستان در پرداخت تسهیلات بانکی به شرکت های بزرگ رتبه اول را دارد اما باید توجه داشت پرداختن به اشتغال فراگیر و روستایی منجر به اشتغال زایی می شود.

وی با انتقاد از اینکه بانک های خوزستان تنها به مشتری های ثابت خود یعنی شرکت های بزرگ اهمیت می دهند، ادامه داد: این عدم همکاری بانک ها به معنی مستقل بودن آنها از دولت و تلاش برای انجام ندادن سیاست های ابلاغی دولت است.

شریعتی خطاب به نماینده یکی از بانک های خوزستان گفت: بارها اعلام کردم به غیر از مسئول شعب هر بانک در استان هیچ نماینده دیگری در جلسه شورای اشتغال خوزستان حضور پیدا نکند و به مدیران غایب نیز تذکر داده شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه عملکرد دستگاه های اجرایی و فرمانداران در خصوص پیگیری برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی نسبت به میانگین کشوری ارزیابی شود، گفت: مقایسه رسته ها با طرح های سال های قبل به منظور بررسی ظرفیت های استان نیز باید انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه باید فرایند اداری را به حدقل رساند، بیان کرد: باید کاری کرد که فرایندهای اداری مانعی برای پرداخت ها نشود؛ علاوه بر این بانک ها طرح های ارسالی را هرچه سریعتر بررسی و روند کارشناسی تقاضاها را نیز تسریع بخشند.

شریعتی عنوان کرد: مدیران بانکی باید یک وحدت رویه داشته باشند و قرار نیست که هرکسی به مذاق، استعداد و اجتهاد خود یک قانون جدید اضافه کند؛ شعب بانک ها در خوزستان باید متولی اجرای دستورالعمل های ملی باشند و غیر از قوانین ملی نباید ایرادی بگیرند و به تشخیص خود عمل کنند.

وی انتقاد کرد: متأسفانه سنجش ها نیز اداری و مدیریتی نیست تا مشخص شود که هر مدیر بانکی در وظایف قانونی خودش چقدر تخطی کرده است؛ سخت گیری های غیر اصولی نیز تخطی است که باعث شده چرخه اقتصاد منطقه و استان یا پروژه ها به چرخش درنیاید و اجرایی نشود.

استاندار خوزستان گفت: اینکه مدیران بانک ها پاسخگو نبوده و به دستورالعمل های ملی تمکین نمی کنند، به هیچ وجهی درست نیست.

استاندار خوزستان در پایان با تأکید بر اینکه سیاست گذار رئیس دولت است و مدیران اجرایی باید به این سیاست گذاری ها توجه ویژه ای داشته باشند، اظهار کرد: اشتغال مسئله اول کشور است؛ وقتی رئیس جمهور به چنین بحث مهمی توجه دارد نشان دهنده ضرورت کار است اما متأسفانه برخی مدیران مانع می شوند.