به گزارش خوزپرس از اهواز، استاندار خوزستان امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که عصر امروز ۹ خرداد ۹۶ در  سالن شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص اظهارات حجت الاسلام ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس مبنی بر آنچه که وی دخالت استاندار خوزستان در پس گرفتن امضای طرح سوال از رییس جمهور توسط نماینده مردم بهبهان به ازای عزل فرماندار این شهر عنوان کرده بود، اظهار کرد: ابتدا باید عرض کنم که پرداختن به مسائل اینچنینی ما را از اهداف بلند خود که همانا توسعه استان خوزستان است باز می دارد. اما در پاسخ به سوال شما باید مسائلی را مطرح کنم؛ اولا نماینده مردم بهبهان در تماس با اینجانب اظهارات حجت الاسلام ذوالنور را تکذیب کرد، ضمن اینکه زمان پس گرفتن امضای نماینده بهبهان از طرح سوال از رییس جمهور با  زمان تغییر و انتصاب فرماندار بهبهان هیچگونه تطابقی ندارد.
غلامرضا شریعتی افزود: گفته های نماینده بهبهان در تماس با اینجانب کاملا خلاف ادعاهای آقای ذوالنور است، نماینده مردم بهبهان به اینجانب گفت که اتفاقا آقای ذوالنور از بنده خواست که طرح سوال از رییس جمهور را امضا کنم و من این درخواست را رد کردم.
شریعتی ادامه داد: نماینده بهبهان می گوید وقتی قانع به امضای طرح سوال از رییس جمهور نشدم آقای ذوالنور مجددا به اتفاق نماینده دیگری از استان خوزستان که از ذکر نام آن معذورم نزد من آمد و مجددا درخواست طرح سوال از رییس جمهور را داشت که من سرانجام با اصرار آنها طرح سوال را امضا کردم. هر دو این نماینده بر اظهارات خود صحه می گذارند.
استاندار خوزستان بر لزوم وحدت ، همدلی و یکپارچکی و انسجام در شرایط فعلی کشور تاکید کرد و‌گفت: بر همین اساس پس از طرح این موضوع توسط آقای ذوالنور سکوت کردم و پاسخ ندادم، همچنان که در طول این دو سال به بسیاری از بی مهری ها و‌ کم لطفی ها و تهمت ها هیچگونه پاسخی ندادم.
وی با اعلام اینکه همیشه دفاع از دولت دکتر روحانی را وظیفه خود می دانم، خاطرنشان کرد:  تمام تلاش من بر این است که از اقدامات دولت تدبیر و امید دفاع کنم . برخی از نمایندگان استان خوزستان از عملکرد استاندار رضایت دارند در حالی که اقدامات استاندار خوزستان در چارچوب اجرای سیاست های دولت بوده است. این مهم  نشان از توجه ویژه شخص رییس جمهور و‌ معاونین و وزرا نسبت به مسائل استان دارد. اگر استاندار در این مسیر تلاش و جدیتی دارد همه ناشی از اهتمام دولت و رییس جمهور به رفع مشکلات استان حکایت دارد.
شریعتی تصریح کرد: مصوبه ۱۵ فروردین ۹۶ و اقداماتی اخیر دولت  مانند اختصاص ۴ درصد از  محل بودجه توسعه مخازن نفتی به اقدامات عام المنفعه نشان از توجه رییس جمهور به استان خوزستان دارد.
شریعتی گفت: اظهارات دکتر روحانی در سخنرانی های متعدد به ویژه در سخنرانی مهم راهپیمایی ۲۲ بهمن سال گذشته و ارائه گزارش جامع از اقدامات دولت در خوزستان در موضوعاتی مانند مقابله با ریزگردها ، مالچ پاشی و سایر موضوعات دیگر حاکی از این مسئله است که رفع مشکلات استان به یک دغدغه برای ایشان تبدیل شده است.
استاندار خوزستان یادآور شد: در میان انبوهی از مشکلات و معضلات در کشور ، توجه ویژه رییس جمهور به مسائل استان قابل تقدیر و ستایش است. علی رغم ‌محدودیت های مالی تامین اعتبارات مورد نیاز استان در حوزه های زیرساختی مانند آب، فاضلاب، برق و محیط زیست اقدامی شایسته و قابل تقدیر از سوی رییس جمهور است.
نماینده عالی دولت در استان بیان داشت: رایزنی و مذاکره برای پس گرفتن طرح سوال از رییس جمهور امری طبیعی، متداول و قانونی است. همانگونه که طرح سوال از رییس جمهور از حقوق قانونی نمایندگان است. اینکه طرح هرگونه مسئله ای را حق خود بدانیم ولی برای دیگران قدغن کنیم امر پسندیده ای نیست.
شریعتی تاکید کرد: همه شهروندان از حقوق شهروندی برخوردار هستند، اقناع سازی نمایندگان مجلس در خصوص عملکرد رییس جمهور و دولت حق طبیعی نماینده عالی آن در استان است. اینجانب به عنوان نماینده عالی دولت در استان دفاع تام و‌ کمال از رییس جمهور ، معاون اول رییس جمهور و‌ هیات دولت را بر خود واجب و لازم می دانم چرا که واقف به اهتمام و  نگاه ویژه رییس جمهور و سایر دولتمردان  به استان خوزستان هستم و آن را ارج می نهم.
شریعتی  افزود: معتقدم دولت اهتمام  ویژه و بی نظیری در جهت رفع مشکلات استان دارد، پیگیری مداوم و‌ مستمر دکتر نوبخت معاون رییس جمهور در جریان بازدید اخیر وی برای رفع مشکل نخیلات شادگان گوشه ای از این توجه دولتمردان است. دفاع از رییس جمهور و دولت ایشان، دفاع از رای مردم و صیانت از آن است. مردم باید به این باور برسند که رایشان در تصمیمات دولت و رییس جمهور تاثیرگذار است و رییس جمهور به همه تعهدات خود به آنان پایبند است.این دولت برآمده از رای مردم است و همه باید در جهت تحقق مطالبات مردم و اجرایی شدن سیاست های دولت در جهت رضایتمندی شهروندان جدیت داشته باشیم.