به گزارش خوزپرس، کوروش نعمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم ، اظهار داشت: متاسفانه درصد بیماری‌های غیرواگیردار مانند سکته‌های قلبی و سرطان رشد قابل ملاحضه‌ای یافته که باید علل آن به صورت ویژه مورد بررسی مسئولان مربوطه قرار گیرد.

وی افزود: باید سیستمی به کار گرفته شود که در آن عوامل ایجاد بیماری بسته شده و از مردم در برابر بیماری‌های غیرواگیردار حفاظت شود.

سرپرست گروه پیشگیری بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم‌پزشکی اهواز گفت: باید شعار پیشگیری بهتر از درمان است در سطح جامعه اجرا و تمهیداتی برای معاینات مشخص در طول سال توسط شهروندان اجرا شود.

وی عنوان کرد: سالانه تعداد زیادی از مردم به علت بیماری‌های غیرواگیردار فوت می‌کنند در حالی‌ که عوارض بیماری در آنها مشخص نبوده و ظاهری سالم دارند.

نعمانی اظهار داشت: باید روند سلامتی افراد از دوران کودکی و حتی پیش‌از تولد مورد بررسی دقیق قرار گیرد تا در دوران پیری نیز تجربه خوبی برای افراد ایجاد شود.

وی افزود: متاسفانه تبلیغات موادخوراکی مضر با وجود امضاء رئیس صداوسیما زیرماده قانونی ۳۷بند(ج) برنامه پنجم توسعه، شاهد این تبلیغات مضر از صداوسیما هستیم.

سرپرست گروه پیشگیری بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم‌پزشکی اهواز گفت: یکی از مهمترین عوامل افزایش بیماری‌های غیرواگیردار استفاده از مواد خوراکی مضر بوده که باید مسئولان و مردم جهت پرهیز از آن توجه ویژه کنند.

انتهای پیام/