به گزارش خوزپرس از اهواز، غلامرضا شریعتی در گردهمایی شوراهای اسلامی شهر و روستای استان خوزستان که بعدازظهر امروز(یکشنبه نهم اردیبهشت ماه) به مناسبت روز شوراها در سالن شهید هاشمی استانداری برگزار شد، با اشاره به فرمان امام خمینی(ره) بر تشکیل شوراهای اسلامی در نهم اردیبهشت سال ۵۷، اظهار کرد: یکی از مهمترین و اساسی ترین ارکان نظام جمهوری اسلامی، اداره امور محل شهر و روستا در سراسر کشور است که این امر با انتخاب مردم می تواند کارایی و بازدهی بهتر و کاراتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه شورا یک نهاد جمعی و مردمی است، تصریح کرد: نهاد شورا بر اساس حضور مردم در ارکان مختلف اجتماع بنیان گذاری شده است. بنابراین ضروروی است مردم با انتخاب آگاهانه و براساس تعهد و تخصص، افرادی را برای پیگیری مطالبات شهری و شهروندی خود در امور شهری و رفاه شهروندی برگزینند که بهتر و شایسته تر به رشد و توسعه شهر کمک کنند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: بی تردید وجود شوراها عامل بازدهی، نظارت هرچه بهتر و کنترل مردمی بر امور شهری است. شوراهای شهر و روستا به درستی نمایشی از یک نظام تماما مردمی را به مردم ارائه می کنند. اگر داشتن پیشینه سیاسی و مدیریتی برای تصدی مسئولیت در دیگر نهادهای کشور لازم است، اما اعضای شوراها از میان شهروندان و توسط مردم به منظور اداره بهتر شهر انتخاب می شوند.

شریعتی بیان کرد: انتخاب دوره ای اعضاهای شوراهای شهر و روستا به فرآیند تثبیت جایگاه مردمی نظام کمک شایانی می کند چرا که اعضای آن کاملا از بطن مردم بر می خیزند و از دیگر سو احاطه کاملی بر مشکلات شهر و روستای خود دارند. در واقع مردم با انتخاب اعضای شورا بر همه امورات شهری و رفاه شهروندی خود با دید مطالبه گری نگاه می کنند که این امر در توسعه و رشد شهر و روستا حائز اهمیت است.

وی خطاب به اعضای شوراهای شهر و روستا حاضر در این گردهمایی، گفت: شوراهای شهر و روستا امانت مردم در دست شما است که باید از این امانت مردمی به نحو احسن مراقبت کنید و در راستای حفظ آن اهتمام ویژه ای داشته باشید. سیاسی کاری و جناح بندی را از خدمات و توسعه شهری دور نگه دارید و با حفظ وحدت رویه خدمت رسانی به مردم را در اولویت برنامه های شورا قرار دهید.

استاندار خوزستان ادامه داد: تقویت نشاط اجتماعی و امیدبخشی در تمام ارکان جامعه، سیاست دولت تدبیر و امید است و این وظیفه به نحوی بر عهده شورای محلی گذاشته شده است تا در تدبیر امور و همچنین به فردای بهتر و توسعه استان کمک کنند.

ایسنا