به گزارش خوزپرس از اهواز، غلامرضا شریعتی در این همایش اظهار کرد: در روزهای نخست دفاع مقدس، خوزستان شاهد شنیدن شیرین و شکوه‌مند جوانانی بود که مستانه بر لذت‌های این دنیا دست رد دادند. هزاران نفر با الگو قرار دادن حضرت علی(ع)، خط خون را شادمانه و با شکوه برگزیدند تا راه پاکان سرافراز برای همیشه روشن باقی بماند.
وی ادامه داد: شهدا رفتند و بازنگشتند تا کشور و جوانان ما باقی بمانند، جوانان برومندی چون باکری‌ها، همت‌ها، بقایی‌ها، دقایقی‌ها، شمایلی‌ها، جهان‌آراها، علم‌الهدی‌ها و موسوی‌ها تنها نمایندگانی از هزاران جوانانی بودند که آن روزهای سخت، برای انقلاب جان دادند و نگذاشتند آسیبی به آن وارد شود.
استاندار خوزستان بیان داشت: اینک بالندگی و سازندگی کشور به تلاش های خستگی ناپذیر جوانانی بستگی دارد که فردای روشن را به همه هدیه خواهند داد. جوانانی که بی هیچ چشم داشتی تنها برای آبادانی این کشور می اندیشند و با شور و شعور ایمانی خود، نوید بالندگی این سرزمین را می دهند.
شریعتی عنوان کرد: هر کجا شاهد حضور جوانان باشیم به طور حتم شاهد پیشرفت و آبادانی ایران خواهیم بود.
استاندار خوزستان گفت: اکنون هزاران جوان فرهیخته، نخبه با دانش و اندیشه ورز در انتظار فرصت هستند تا بتوانند بر مشکلات چیره یابند تا آینده ایران را روشن تر و شادتر بسازند. همان جوانانی که آوازه آنان در فناوری، صنایع فضایی، علوم پزشکی و دیگر میدان در جهان طنین انداز و پرتو افکن است.
وی افزود: با توجه به جایگاه قانونی خود و به عنوان نماینده عالی دولت در استان خوزستان وظیفه دارم تا خواسته های مقام معظم رهبری و سیاست های اعلامی رئیس جمهور را اعلام کنم. تأکید رئیس جمهور مبنی بر استفاده از جوانان و ظرفیت های آن ها تنها گوشه ای از سیاستی است که نظام مقدس جمهوری اسلامی برای ارزش دهی به جوانان این مرز و بوم دارد.
شریعتی اظهار کرد: خوزستان تنها استانی است که در استانداری، مشاور و دستیار امور جوانان در آن معنا یافته و به دستگاه دولتی نیز دستور می دهم طی یک ماه آینده باید مشاوران جوان دستگاه های اجرایی و فرمانداری ها معرفی شوند.
وی ادامه داد: تشکیل شورای مشاوران استاندار، شرکت فعال در تصمیم سازی مربوط به جوانان، ارائه پیشنهاد برای فعال سازی نیروهای جوان، جمع آوری طرح ها و ایده های نخبگان، کارآفرینان و نوآوران از جمله وظایفی است که مسئولیت آن به دستیار استاندار در امور جوانان سپرده شده است.
استاندار خوزستان بیان کرد: امیدواریم جوانان استان در آبادانی این استان استراتژیک حضوری فعال و موثر داشته باشند.
شریعتی گفت: انتظار دارم شورای مشاوران جوان استاندار هرچه سریع تر به صورت کامل و جامع تشکیل شود و از حضور جوانان نخبه و کارآفرین برای راهبری، راهنمایی و سیاست گذاری استان در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استفاده کنند.
استاندار خوزستان اظهار کرد: آمادگی خود را برای این کار اعلام می کنند و جلسات این حوزه به صورت مکرر تشکیل شود تا بتوان از این ظرفیت ها استفاده کرد.
وی بیان کرد: باید مدیریت های سنتی به تدریج به مدیریت های علمی، به روز، با نشاط و جوان تبدیل شوند و تلاش کنیم مدیرانی که جوانان دیروز بودند و کشور را از تنگ ناها نجات دادند، فرصت را به جوانان امروز بدهند. این مدیران باید شرایط را به نحوی مدیریت کنند که جوانان امروز توان، قدرت و شرایط لازم برای اداره امور را داشته باشند. اگر چه ما به عملکرد جوانان دیروز افتخار می کنیم اما خواهیم گفت که جوانان امروز باسوادتر و عالم تر هستند و تجربه های جوانان دیروز را با خود به همراه دارند.
استاندار خوزستان با تأکید بر اینکه باید به جوانان امروز اعتماد کرد، گفت: اگرچه به مدیران دیروز کشور که مملکت را از تنگناهای بزرگ خارج کردند افتخار می کنیم، اما اگر سکان امور اجرایی استان و کشور را به جوانان ندهیم، دچار خلاء مدیریتی می شویم.
منبع:آراس