به گزارش خوزپرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان،غلامرضا شریعتی دوشنبه در مراسم افتتاح نمایشگاه اشتغال و کارآفرینی و دومین نمایشگاه آموزش و صنایع وابسته در محل نمایشگاه بین المللی اهواز اظهار کرد: این نمایشگاه درابتدای سال حمایت از کالای ایرانی برپا شده و امید است بتوانیم جامعه را هرچه بیشتر با دستاوردهای کارآفرینان داخلی آشنا کنیم.

وی عمق بخشیدن به فرهنگ کارآفرینی در جامعه را مهم دانست و گفت:خوزستان به گسترش فرهنگ کار، اشتغال و کارآفرینی نیاز ضروری دارد.

استاندار خوزستان گفت: ارتباط کارآفرینان با یکدیگر در این نمایشگاه می تواند برای هماهنگی هرچه بیشتر آن ها در تولید و ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان ها موثر باشد.

وی با بیان اینکه برپایی چنین نمایشگاه هایی باعث رونق و گسترش کارآفرینی می شوند گفت:کارآفرینی جز با تراوش ذهنی و فکر‌، تحلیل و نو آوری و ایجاد کارهای بدیع رخ نمی دهد.

شریعتی ادامه داد: در تمام جوامع کارآفرینان کمتر از ۱۰ درصد جمعیت را تشکیل می دهند اما موتور محرک جامعه بوده و نقشه راه اشتغال را ترسیم می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر جامعه با چهره ای نا امید کننده معرفی شود بی شک اولین قشری که از آن جامعه خارج می‌شود افراد مولد و کارآفرین هستند.

استاندار خوزستان گفت: اگر به صورت مستمر بر طبل نا امیدی در استان بکوبیم هیچ خدمتی به استان نکرده ایم و تنها باعث خروج نیروهای مولد شده ایم.

وی بیان کرد: همه ما وظیفه داریم شرایط جامعه را به سمت نشاط و امید پیش ببریم و امنیت سرمایه گذاری در استان را برقرار و نخبگان جامعه را تکریم کنیم.

شریعتی گفت: آموزش، دانایی محوری برای توسعه و رشد، شرط اصلی برای پیشرفت و توسعه یک‌ جامعه است چرا که اشتغال پایدار بدون علم محوری رخ نمی دهد.

وی افزود: توجه به فن محور باعث تولید ثروت می شود و همزمانی نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال ، آموزش و صنایع وابسته علم ، تکنیک و تکنولوژی را درکنار هم قرار می‌دهد.