به گزارش خبرنگار خوزپرس از اهواز؛ سیاوش حسین پور مدیر عامل شرکت غله وخدمات بازرگانی منطقه ۴  در مصاحبه با اصحاب رسانه با بیان این مطلب که در سال گذشته قریب به ۱۳۵۳ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری و ذخیره سازی شد؛ اظهار کرد :در سال‌جاری  نیزبرابربا پیش بینی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان تولید گندم در این استان بالغ بر یک میلیون دویست  هزار تن خواهد بود.
وی افزود:شرکت غله وخدمات بازرگانی استان خوزستان  نسبت به خرید گندم های کشاورزان که توسط بخش خصوصی وغیر دولتی خریداری نشده  ، اقدام وگندم های تحویلی را در سیلوها و مراکز ذخیره ای گندم استاندارد، ذخیره سازی می کنیم.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۴ بیان کرد: امسال نیز همانند سال قبل خرید تضمینی گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خوزستانی، خرید تضمینی دانه روغنی (کلــزا) را نیز بر عهده خواهیم داشت و با وجود اینکه سیستم خرید و شرایط آن با گندم کاملا متفاوت می باشد، توانستیم آمادگی لازم را برای خرید تضمینی کلزا در شرکت و سیلو هایی که قرار است مبادرت به خرید از کشاورزان خوزستانی نمایند را  بدست بیاوریم و با وجود این سیاست تاکنون اقدام به خرید یازده هزار دویست تن گندم و هشت هزار تن کلزا کرده است.
حسین پور با اشاره به اینکه امسال نیز از تعاون روستایی به عنوان مباشر خرید برای شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه۴ استفاده خواهیم کرد؛ افزود: با جلساتی که با مسئولین تعاون روستایی استان خوزستان برگزار کرده است، هماهنگی های لازم را برای شروع به موقع و بدون وقفه در سراسر استان خوزستان بعمل آوردیم.
وی  بانک کشاورزی استان را به عنوان بانک عامل پرداخت بهای گندم تحویلی کشاورزان اعلام کرد و اضافه کرد: زارعین محترم در صورت نداشتن شماره حساب در این بانک ،لازم است در اسرع وقت به یکی از شعب بانک سپه جهت افتتاح و دریافت شماره حساب مراجعه کنید.
حسین پورتصریح کرد: مراکز خرید تضمینی گندم استان، متناسب با سطح زیر کشت و میزان برداشت گندم و کلزا درسطح استان پراکنده شده و در راستای تسهیل و تسریع روند تحویل گندم و کاهش هزینه حمل و احترام به وقت کشاورزان عزیز و زحمتکش ، گندم شهرستان های تابعه در همان شهرستان خرید و ذخیره سازی می شود.
مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۴ به قیمت خرید گندم تضمینی از کشاورزان اشاره کرد و گفت: امسال قیمت گندم معمولی با افت چهاردرصد مفید و دو درصد غیر مفید به قیمت ۱۳۰۰۰ ریال و گندم دوروم را با افت مشابه به نرخ ۱۳۳۰۰ ریال خریداری می کنیم. وی ادامه داد: کشاورزانی عزیزی که گندم تولیدی خود را به سیلو های استاندارد دولتی و بخش خصوصی تحویل نمایند علاوه بر وجه گندم بصورت میانگین مبلغ ۱۵۰۰۰۰ ریال برای هر تن کرایه حمل از شرکت غله دریافت می کنیم.
وی با اشاره به اینکه علاوه بر خرید گندم توسط دولت ، بخش خصوصی نیز در این امر وارد شده است، افزود : مطابق سیاست های شرکت بازرگانی دولتی ایران و به طبع آن شرکت های غله و خدمات بازرگانی مناطق ۱۴ گانه کشور، بخش خصوصی نیز مبادرت به خرید و ذخیره سازی گندم بصورت مستقیم از کشاورزان عزیز خواهند کرد و سیاست دولت نیز تشویق و حمایت از بخش غیردولتی جهت ورود به این مقوله مهم می باشد.