به گزارش خوزپرس از شوشتر؛ دکتر فرهاد ابول نژادیان رییس دانشکده علوم پزشکی شوشتر؛ آمار طرح سلامت نوروزی ۹۷ دانشکده علوم پزشکی شوشتر را در بخش درمان اعلام کرد.

 

وی گفت: در ایام تعطیلات نوروز  ۳۱ هزار و ۶۴۳ نفر به اورژانس بیمارستان های خاتم الانبیا(ص) و الهادی(ع) مراجعه کردند. تعداد ویزیت پزشک عمومی ۱۵۳۴۳ مورد، و تعداد ویزیت پزشک متخصص ۲۲۸۶ مورد بوده است.

 

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر با اشاره به اینکه ۱۳۱۶ نفر نیز در درمانگاه های دکتر پاپهن و کلینیک ویژه بیمارستان خاتم و کلینیک بیمارستان الهادی(ع) ویزیت پزشک متخصص و فوق تخصص شده اند افزود: پزشکان و پرسنل پرتلاش دانشکده علوم پزشکی در ایام تعطیلات “۳۳۴ مورد عمل جراحی انجام دادند که در شهرستان شوشتر بی سابقه و کم نظیر است.

 

همچنین ۵۷۰ مورد سونوگرافی و ۴۸۵ مورد سی تی اسکن نیز انجام شده که مشکلات تعداد زیادی از بیماران را در ایام نوروز مرتفع نموده و از اعزام آن ها به شهرستان های اطراف جلوگیری به عمل آمده است.

 

وی ادامه داد: چیزی در حدود ۳۴ هزار مورد عکسبرداری رادیولوژی و انجام آزمایشات در دو بیمارستان خاتم الانبیا و الهادی در این ایام ثبت گردید. همچنین ۱۶۶۰ مورد بستری موقت(زیر ۶ ساعت در اورژانس) و ۱۰۰۰ مورد بستری در بخش ها نیز انجام شده و خوشبختانه “۱۶۵ مورد زایمان نیز در تعطیلات نوروزی انجام شد.

 

وی همچنین ادامه داد: پرسنل پرتلاش فوریت های پزشکی نیز با انجام ۴۸۰ مورد عملیات که ۲۰۰ موردِ آن ترافیکی و ۲۸۰ مورد غیر ترافیکی بوده است به استقبال سال جدید رفتند. متاسفانه در ایام تعطیلات نوروز و تا آخرین ساعات طرح سلامت نوروزی ۹۷ در شهرستان شوشتر ۲ نفر در اثر حوادث ترافیکی و  ۱ نفر در اثر غرق شدگیجان خود را از دست دادند.

 

وی در پایان گفت: از تمامی پزشکان و پرسنل زحمتکش بهداشت و درمان شوشتر که در روزهای تعطیل که همه در تکاپوی تفریح و آغاز سال نو هستند، با جدیت و از خودگذشتگی وظیفه خود را انجام داده و کشیک های سنگین را به سرانجام رساندند تشکر و قدردانی میکنم و امیدوارم مردم عزیز و مسافرین از خدمات انجام شده راضی بوده باشند.