روزبه سلمان در گفتگو با خبرنگار خوزپرس در اهواز اظهار داشت: در حال حاضر توانسته ایم خانه تاریخی مستوفی را به یکی از بهترین موزه های بصری تبدیل کنیم؛ زیرا این سازه، جزو ابنیه دارای معماری ویژه این منطقه از کشور با آجرچینی های منحصر به فردی است.

وی افزود: خوشبختانه در کاتالوگ های جهانی گردشگری که به معرفی آثار و مراکز اطلاع رسانی استاندارد در حوزه گردشگری برای هر منطقه می پردازند، خانه مستوفی به میزان قابل قبولی شناخته شده است.

بهره بردار خانه مستوفی بیان کرد: خوشبختانه در بعد محلی هم با استقبال خوبی مواجه شده ایم، به گونه ای که توانسته ایم با احیای بسیاری از غذاهای بومی که در حال فراموشی بودند و ما در این خانه برای گردشگران عرضه اشان کردیم، آنها را به سبد غذایی مردم منطقه بازگردانیم و میل به طبخ آن ها نیز گسترش چشمگیری یابد.

سلمان خاطر نشان کرد: از سوی دیگر، با رونق این مجموعه و جذب موفق در حوزه بازدید کننده و حضور گردشگر داخلی و خارجی، این ایده برای بسیاری شکل گرفت که آنها نیز از سایر ظرفیت های مشابه در منطقه استفاده کنند؛ لذا شاهد این بودیم که در این مدت، تعداد قابل ملاحظه ای از سایر ابنیه تاریخی و فرهنگی شخصی که در شرف نابودی یا تخریب بودند، وارد فرایند بازسازی شده اند.

وی تصریح کرد: در حوزه فرهنگ و هنر هم تلاش کرده ایم تا سر حد امکان و توان عمومی، به برگزاری برنامه های متناسب و اثرگذاری در این بخش ها همچون موسیقی محلی و نواحی بپردازیم که بازتاب بسیار دلگرم کننده ای هم میان مخاطبان داشته است.

بهره بردار خانه مستوفی شوشتر عنوان کرد: از دیگر کارهایی که به صورت مستمر مورد توجه مجموعه بوده و هست، اقدام به نگهداری ویژه اثر و برقراری دائم پایگاه مرمت در این سازه تاریخی و زیبا است.