به گزارش خوزپرس، سومین نشست دولت پاسخگو با حضور مسئولان دستگاه ها با اصحاب رسانه در مجتمع فرهنگی شهرک نفت اهواز برگزار شد.

این نشست به ابتکار هیئت مدیره جدید خانه مطبوعات خوزستان که پس از سال ها تعطیلی و کش و قوس امسال به شکل قانونی و انتخابی بر سرکار آمده است برگزار شد.

هر چند انتظار می رفت مسئولان به احترام اصحاب رسانه حضور گرمی در این نشست داشته باشند عدم حضور استانداری خوزستان و بخش عمده ای از مدیران دستگاه های نفتی، جوانان موجب نارضایتی اصحاب رسانه شد.

در این بین سایه عدم حضور مسئولان آموزش عالی، ورزش و جوانان در کنار غیبت به شکل طبیعی در آمده صنایع و نفت و گاز سنگینی می کرد و این که چرا حتی صاحب خانه هم در جمع قشر خبرنگار حاضر نشده است.

در ابتدای مراسم با تاخیر زیادی آغاز شد و این زمان بیشتر به پخش موزیک‌های بعضا تند سپری می‌شد که تاخیر پیش آمده عملا آغاز برنامه به زمان اذان موکول کرد که اصحاب رسانه و مدیران با اقامه نماز به ادامه نشست پرداختند.

معاونان استانداری خوزستان بر قانونی بودن هیئت مدیره جدید خانه مطبوعات و امیدواری به ادامه راه و تعامل با اصحاب رسانه از دیگر نکات این نشست بود.

فرج الله خبیر معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در این نشست درباره تمهیدات دولت برای برگزاری انتخابات پیش رو اظهار داشت: انتخابات در شهر اهواز به شکل الکترونیکی برگزار می شود و بسترهای آن در حال تهیه است.

وی افزود: فعالیت های انتخاباتی با ثبت نام کاندیداها از آذرماه آغاز می شود و هیئت های اجرایی نیز در همان آذر ماه تشکیل می شوند.

خبیر درباره صحبت های استانداری خوزستان مبنی بر تغییر ترکیب هیئت های اجرایی گفت: برای انتخاب هیئت‌های اجرایی و معتمدین محل قانون وجود دارد و صحبت استاندرای صرفاٌ برای تحرک بخشی به این هیئت ها بوده است.

وی بیان کرد: به همه بخشداران و فرمانداران تأکید کردیم که حق ندارند فعالیت انتخابی برای شخصی یا جریانی کنند و باید اصل بی طرفی رعایت شود.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان درباره جان باختگان منا گفت: این که این جان باختگان جزء شهدا هستند یا نه منتظر رفتار نظام هستیم چرا که تاکنون مقام معظم رهبری از لفظ شهید برای این جان باختگان به کار نبرده است.

وی افزود: در خوزستان ۷ نفر جان باخته داریم که یک نفر اهوازی و شش نفر آبادانی هستند و دولت آماده است همه نوع حمایت از این خانواده ها انجام دهد و بیمه نیز به این افراد پرداخت می شود.

خبیر تصریح کرد: رژیم سعودی ها باید مسئولیت این مسئله را بپذیرد و این مسئله به علت سوء مدیریت و کفایت سعودی ها رخ داده است.

وی درباره سازمان های مردم نهاد در خوزستان عنوان کرد: به لحاظ رشد کمی، رشد خوبی داشتیم و اکنون ۳۰۰ انجمن مردم نهاد داریم که دولت از همه آنها پشتیبانی کرده و زمینه همکاری با دستگاه های مربوط را فراهم می کند و این گروه های غیر سیاسی را در حال آموزش هستیم که رشد کیفی نیز داشته باشند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان درباره بسته شدن محل انجمن ناشنوایان خوزستان گفت: با این انجمن جلسه های داشتیم و با برگزاری جلسه با مسئولان مربوطه دنبال تعیین مکان جدید برای این انجمن  در اهواز هستیم.

در این نشست مسئولانی از نیروی انتظامی، محیط زیست، سازمان بحران، سازمان آب و همچنین مسئولان برخی دستگاه های دیگر به سوالات اصحاب رسانه پاسخ دادند.

انتهای پیام/