به گزارش خوزپرس از اهواز، مدیر عامل آبفا خوزستان در آئین آغاز عملیات اجرایی این طرح ها در سخنانی بیان داشت:اصلاح و بازسازی خطوط و شبکه فاضلاب و تلمبه خانه انتقال فاضلاب شرق شوش در شهرک سلمان فارسی و شهرک دانیال به طول٩٠ کیلومتر از جمله این طرح هاست.
صادق حقیقی پور بیان کرد: در طرح فاضلاب شهرستان شوش احداث ۲ تلمبه خانه فاضلاب با ظرفیت انتقال ۷۰۰ لیتر فاضلاب در ثانیه اجرایی می شود و بعد از بهره برداری این پروژه ۶ هزار ۴۵۵ فقره انشعاب خانگی فاضلاب واگذار می شود.
وی با اشاره به اعتبار اجرایی این پروژه تصریح کرد: این پروژه از محل اسناد خزانه اسلامی تامین اعتبار شده و در مدت زمان ۲۰ ماه وارد مدار بهره برداری می شود.
حقیقی پور گفت: هم اکنون درصد پیشرفت فیزیکی پروژه فاضلاب در شهر شوش ۱۹ درصد می باشد که با اجرای این طرح به ۴۰ درصد افزایش پیدا می کند.
مدیر عامل آبفا خوزستان با اشاره به افزایش شاخص های محیط زیستی در شهرستان شوش اظهار کرد: وضعیت دفع فاضلاب بصورت جوی های رو باز و چاه های جذبی بوده که با اجرای این طرح ضمن جلوگیری از نفوذ فاضلاب به سفره های آب زیر زمینی و دفع بهداشتی فاضلاب ،شاخص های حفاظت از محیط زیست شهر شوش افزایش می یابد.
رئیس هیئت مدیره آبفا خوزستان با اشاره به اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب درکوی ابوذر شوش عنوان کرد: عملیات اجرایی اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب کوی ابوذر در شهرستان شوش با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال و به طول بیش از ۱۴ کیلومتراجرایی شد و بعد از بهره برداری ۲ هزار فقره انشعاب آب در این طرح واگذار می شود.
وی با بیان مشکلات ناشی از شبکه قدیمی و فرسوده این منطقه گفت: شبکه آب آشامیدنی این شهرک بسیار قدیمی و فرسوده بود که مشکلات عدیده ای را از لحاظ کمی و کیفی برای ارائه خدمات آبرسانی به اهالی این شهرک ایجاد کرده لذا این طرح در راستای بهبود کیفیت مطلوب آب در این منطقه اجرا می شود.
مدیر عامل آبفا خوزستان با اشاره به کلنگ زنی دیگر پروژه آبرسانی در زیباشهر شوش افزود: عملیات اجرایی بازسازی و افزایش ظرفیت تلمبه خانه تاسیسات آبرسانی زیباشهر در شهرستان شوش نیز با اعتبار ۳۰میلیارد ریال آغاز شد.
وی تصریح کرد: در این طرح ساختمان ایستگاه پمپاژ، ساختمان نگهبانی، ساختمان کلر زنی، ساختمان دیزل ژنراتور و دیوار اطراف تاسیسات اجرا می شود.
حقیقی پور ضمن تقدیر از پیگیری نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی و استاندار خوزستان از همکاری صمیمانه مسئولان شهر به ویژه فرماندار و شهردار شوش برای اجرایی شدن این پروژه ها تشکر کرد.
وی تصریح کرد: با پیگیری استاندار خوزستان و مجمع نمایندگان خوزستان از فروردین ماه سال ٩۶ شاهد یک نهضت رشد و توسعه در ارتقاء خدمات رسانی شرکت آب و فاضلاب خوزستان بوده ایم.
رئیس هیت مدیره آبفا خوزستان گفت: با اجرای پروژه فاضلاب شرق شوش در منطقه سلمان به طول ٩٠ کیلومتر ٢٠ هزار نفر تحت پوشش مستقیم شبکه فاضلاب مدرن قرار می گیرند.
وی افزود: پروژه غرب شوش هم مطالعات آن در حال انجام است و اوایل سال آینده پیمانکار شروع بکار خواهد کرد.
حقیقی پور تصریح کرد: بزرگترین پروژه ای که در شهرستان شوش در نظر گرفته شده، احداث تصفیه خانه فاضلاب این شهراست که به منظور حفاظت از محیط زیست و منابع آبی سالیانه بیش از ٢٠ میلیون متر مکعب فاضلاب را تصفیه خواهد کرد.
وی خاطر نشان کرد: از آنجا که شهرستان شوش یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور است اجرای پروژه های فاضلاب با هدف جلوگیری از مشکلات زیست محیطی در دستور کار قرار گرفته است.