به گزارش خوزپرس از شوشتر، با حضور مدیرعامل و جمعی از کارکنان شرکت کشت و صنعت امام خمینی(ره) با کاشت نهال، روز درختکاری گرامی داشته شد.
مدیر عامل کشت و صنعت امام خمینی(ره)، پس از کاشت نهال بیان کرد: امروزه با صنعتی شدن جوامع بشری درختان نقش مهم تری در زندگی بشر ایفا می کنند چرا که به دلیل فعالیت کارخانجات صنعتی و نیز ازدیاد وسایل نقلیه عمومی و افزایش مواد آلاینده باعث کاهش میزان اکسیژن در هوا می شوند.
ناصر مجدی اظهار داشت: در چنین شرایطی مساله درخت و درختکاری راه حلی مناسب برای مبارزه با آلودگی های مذکور به شمار می آید. ایجاد جنگلهای مصنوعی و فضای سبز در اطراف شهرها و مراکز صنعتی به تاسیس کارخانجات تولید اکسیژن می ماند.
مجدی اضافه کرد: بیش از ۱۰۵ هکتار در این کشت و صنعت فضای سبز وجود دارد و تلاش بر این است در سال جاری زمین های اطراف بخش صنعت را با کشت درختان مثمر نظیر نخیلات و مرکبات که با آب و هوای منطقه سازگاری دارند سطح فضای سبز را افزایش دهیم.
ناصر مجدی افزود : جهت آبیاری فضای سبز موجود از سیستم آبیاری قطره ای استفاده می شود که در مصرف آب نیز صرفه جویی لازم صورت می گیرد.
وی ادامه داد : به طور خلاصه روز درختکاری بهانه ‌ای است برای این که ما به محیط زیست احترام گذشته و آن را احیاء کنیم و یا حداقل آن را با دقت بیشتری نگه داری کنیم. امید است که با تلاش در این جهت، حتی با کاشتن یک نهال کوچک که یقیناً کاری پسندیده است به حفظ منابع طبیعی کمک کنیم.
شرکت کشت و صنعت نیشکر امام خمینی از جمله واحدهای هفتگانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بوده که در ۳۰ کیلومتری جنوب شوشتر واقع شده است.