به گزارش خوزپرس از اهواز، غلامرضا شریعتی شامگاه امروز در همایش کانون وکلای دادگستری خوزستان اظهار کرد: روز وکیل، روزی است که گام بلندی در راستای احیای حقوق شهروندی و حقوق عامه مردم برداشته شده و به استقلال وکلا و کانون آنها رسمیت داده شده است.

وی با اشاره به اینکه به حقوق مردم در مقابل دولت و حکومت احترام گذاشته شده است، افزود: هر گامی در راستای استیفای حقوق مردم در مقابل دولت و حکومت برداشته شود را باید پاس بداریم.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه در جهان امروزی به‌تفصیل در مورد حقوق شهروندی سخن گفته شده است، تصریح کرد: دفاع مردم از حقوق خود را باید در جامعه نهادینه کنیم و وکلا نیز استقلال دفاع را داشته باشند؛ نمایندگان مردم در مجلس نیز به‌عنوان وکیل عام مردم بتوانند به استیفای حقوق مردم کشور کمک کنند.

شریعتی در پایان با اشاره به اینکه باید زمینه لازم را برای زندگی شرافتمندانه مردم استان خوزستان و کشور ایجاد کرد، گفت: امیدواریم که استقلال وکلا که الحمدالله به‌خوبی در جامعه ایران مستقرشده هر روز بیشتر از قبل مورد تأکید قرارگرفته و همه به آن احترام بگذارند.

به گزارش خوزپرس، در این جلسه تفاهم‌نامه‌ای بین استانداری خوزستان و کانون وکلای دادگستری استان منعقد شد که بر اساس آن همکاری امور حقوقی بین دو نهاد شکل می‌گیرد.

منبع: مهر