به گزارش خوزپرس از اهواز،  عباس پاپی زاده شامگاه جمعه درهمایش شصت و پنجمین سالروز استقلال کانون وکلا در سالن گیت بوستان اهواز اظهار کرد: با توجه به این که گاهی به خطر افتادن منافع برخی دستگاه ها و افراد ذی نفوذ از سوی وکلا، منجر به برخوردهایی می شود، لازم است تا در مجلس برای وکلا یک مصونیت نسبی در نظر گرفته شود.
رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با اشاره به تدوین منشور حقوق شهروندی به عنوان یک اصل در کشور گفت: حقوق شهروندی یک خلا جدی بود که تدوین شد ولی از آن مهم تر، قانون اساسی کشور به تامین شرایط اساسی برای زیست عنوان می کند که یکی از آن ها شرایط معمول زندگی است.
وی تاکید کرد: مردم خوزستان درگیر مشکلات قابل حل اما جدی هستند و حقوق اولیه آن ها توسط برخی دستگاه های دولتی در حال ضایع شدن بوده و صدای ما نمایندگان نیز به جایی نمی رسد.
عضو کمسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خوزستانی ها نخستین قربانیان لجاجت های برخی دستگاه های دولتی هستند با این وجود این مشکلات به سرعت در حال تسری به سایر نقاط کشور است.
وی ادامه داد: مطابق اصل ۵٢ قانون اساسی کشور، سازمان محیط زیست باید مدافع ملت باشد ولی ناقض حقق ملت بوده و باید پرسید در چنین وضعیتی مردم باید به کجا پناه ببرند.
پاپی زاده یادآور شد: چرا سد گتوند با بودجه هنگفتی ساخته می شود و چند برابر این هزینه ناشی از ساخت این سد را هم تحمیل می کنیم.
وی ادامه داد: امروز تالاب ها در استان خشک شده و ریزگرد ها از خوزستان ٢٢ استان را تحت تاثیر قرار می دهند ولی تنها زمانی که تهران درگیر بحث ریزگردها شد، صدای خوزستان شنیده شد.
رئیس مجمع نمایندگان خوزستان تصریح کرد: انتظار می رود برخی مسئولان لجاجت را کنار بگذارند تا کشور بیش از این متحمل چنین هزینه هایی نشود.
همچنین در ادامه نوال نزاری رئیس کانون وکلای خوزستان اظهار کرد: استقلال وکلا یکی از لوازم دسترسی عادلانه و داشتن دادرسی آزادانه یکی از اعتبارات قضایی هر کشور است.
وی با بیان این که انجام وظیفه وکلا مستلزم استقلال و عدم فشار یا تهدید است، گفت: یکی از راهکارها برای ارتقای این استقلال پرداختن به حقوق شهروندی بوده که آموزش و ترویج آن تاثیر زیادی بر جامعه و استقلال جامعه وکلا دارد.
همایش شصت و پنجمین سالروز استقلال کانون وکلا عصر امروز جمعه با حضور لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور در سالن گیت بوستان اهواز برگزار شد.
در پایان این مراسم که همچنین با حضور برخی نمایندگان و استاندار خوزستان، رییس کل دادگستری استان و شهردار اهواز و جمعی دیگر از مسئولان استانی برگزار شد، تفاهم‌ نامه همکاری در زمینه امور حقوقی بین استانداری و کانون وکلای دادگستری خوزستان امضا شد.
غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و نوال نزاری رئیس کانون وکلای دادگستری خوزستان دو طرف امضا کننده این تفاهم نامه بودند.

ایرنا خوزستان