مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۴ استان خوزستان گفت: مهمترین ویژگی سامانه نوین خرید گندم On-line بودن آن می باشد. این خصوصیت باعث شده است که تمامی عملیات صورت گرفته در مراکز در هر لحضه بررسی شود.

به گزارش خبرنگار خوزپرس، سیاوش حسین پور امروز ( چهارشنبه۹اسفندماه ) در مصاحبه با اصحاب رسانه و خبر گزاریها با اشاره به اینکه میزان تولید گندم استان خوزستان توانسته این استان  را به قطبی بزرگ برای تولید این محصول استراتژیک تبدیل کند. اظهار کرد: امسال هم مانند سال های گذشته خرید تضمینی گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خوزستانی و نیز خرید تضمینی دانه روغنی (کلــزا) را بر عهده این شرکت می باشد  و این مهم با توجه به شروع کار با سامانه نوین خرید گندم می باشد .

وی در پاسخ به تاریخ شروع اجرای سامانه نوین خرید گندم بیان کرد: این سامانه در سال زراعی که گذشت، به شکل عملیاتی زیر بار اطلاعات قرار گرفت و استان جز اولین استان ها در این زمینه بود که با تلاش شبانه روزی تمامی واحد های اجرایی و مراکز خرید و با توجه به وجود بعضی از نواقص از این سامانه استفاده شد که در نسخه جدید این سامانه مشکلات کمتر تا سامانه به شکل پایدار مورد بهره برداری قرار گیرد.

مدیر عامل شرکت غله منطقه ۴ اظهارکرد: مهمترین ویژگی نرم افزارسامانه نوین این است که به صورت On-line می باشد. این خصوصیت باعث شده است که تمامی عملیات صورت گرفته در مراکز در هر لحظه بررسی شد.

وی در ادامه گفت: یکی دیگر از ویژگی های این سامانه توجه به این نکته است که به هر مرکز خرید براساس مجوز که در سامانه تعریف شده است قابلیت خرید گندم یا  دانه های روغنی را می دهد. این ویژگی باعث شده که هر مرکز میزان سقف خرید داشته و بیشتر از حد مجاز اجازه خرید را ندارد.

وی تصریح کرد: در این سامانه اطلاعات کشاورزان و میزان محصولات زیر کشت ثبت شده، که این اطلاعات از سوی جهاد کشاورزی در اختیار ما قرار می گیرد. ذکر این این خصوصیت باعث شده است که می توان میزان خرید محصولات را به شکل دقیق تری پیش بینی نمود و همچنین راه نفوذ دلال های گندم  بسته خواهد شد.

حسین پور در پاسخ به خبرنگار که این نرم افزار در چه زمینه های نیاز به توسعه دارد،گفت : افزایش پهنای باند سرور مرکزی برای افزایش سرعت کاربران بخصوص در فصل خرید است و همچنین مراکز خرید نیاز به مجهز نمودن خود به اینترنت پر سرعت و اینترنت پشتیبان می باشد.

ذکر این نکته که ارتباط این سامانه با سامانه بانک کشاورزی جهت بررسی وضعیت اسناد پرداختی به کشاورزان هوشمندترشده قابل تامل است و این سامانه در بحث نقل و انتقال گندم حرف های زیادی برای گفتن دارد.