به گزارش خوزپرس از اهواز، دکتر غلامرضا شریعتی وز دوشنبه ۷ اسفند ماه در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه خطوط و انشعابات فاضلاب خانگی شهرستان ماهشهر با اشاره به مصوبه فروردین ماه امسال دولت برای حل مشکلات زیربنایی خوزستان گفت: این مصوبه صورت جدی توسط دولت در حال پیگیری است و به سمت اجرایی شدن پیش رفته است.

استاندار خوزستان افزود: اعتبار در نظر گرفته شده برای پروژه آبرسانی غدیر در سال ۹۵ مبلغ ۷۵ میلیارد تومان بوده است و ۶۶ میلیارد تومان از این رقم تخصیص یافت در حالیکه این پروژه برای تکمیل نیاز به ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد اما در پی مصوبه فروردین امسال دولت برای خوزستان دولت مبلغ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه در نظر گرفت و تا امروز هزار میلیارد تومان از این رقم طریق پول و اوراق مشارکت و مقداری هم از طریق فاینانس داخلی با بانک سپه و پارسیان در قالب خرید تامین شده است و قول داده شده تا پایان سال ۲۰۰ میلیارد باقیمانده هم تامین شود.

شریعتی ادامه داد:  برای سال آینده هم پیش بینی کردیم و پروژه آبرسانی شمال شرق استان هم در مراحل اداری فاینانس است و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

استاندار خوزستان در مورد طرح آب جنوب شرق استان توضیح داد: طرح آب جنوب شرق استان هم که دربرگیرنده آبرسانی به شهرهای بهبهان، امیدیه، آغاجاری، ماهشهر، رامشیر، بندر امام (ره)، هندیجان و شهر چمران است در مرحله مناقصه است و انشالله در چند ماه آینده مراحل فاینانس آن انجام میشود و عملیات اجرای آن شروع خواهد شد و پس از سه سال تکمیل میشود و تا افق ۴۰ سال آینده از نظر آب شرب و فاضلاب این بخش از استان بیمه میشود.

مقام عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: دولت در سال های اخیر به صورت جدی نسبت به حل مشکلات استان خوزستان تلاش نموده است و پای کار آمده تا طرح ها به سرانجام برسد؛ در ریزگردها به همین طریق ورود شده و اعتبار گذاشته شده و کار در حال انجام است اما این مسیر برای به ثمر رسیدن نیاز به زمان دارد.

استاندار خوزستان تاکید کرد: اکنون که دولت برای خوزستان به صورت جدی وارد کار شده است و برای خود تعهد ایجاد نموده و خود را بدهکار کرده و درحال تامین بودجه است تاکید میکنم تمام مدیران استانی در اجرا نظارت دقیق و جدی داشته باشند و از بیت المال محافظت کنند تا کار آن طور که باید و شاید پیش برود بر ما فرض واجب است که طرح ها را به بهترین شکل ممکن اجرا کنیم به نحوی که مورد رضایت مردم قرار گیرد و ثمربخش باشد.

شریعتی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای پایداری شبکه برق استان گفت: در بخش شبکه برق استان خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است ما امسال ریزگردها را به همان شدت سال گذشته داشتیم اما شبکه برق استان پایدار بود و مشکلی برای آن جز برخی موارد جزئی پیش نیامد و سال آینده هم از صندوق توسعه ملی برای برق خوزستان دولت پول اختصاص داده و مقام معظم رهبری هم موافقت نموده اند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه فاز یک طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی تکمیل شده و فاز دوم آن در مرحله تخصیص آب است یادآور شد: بند بند مصوبه هیئت دولت برای حل مشکلات زیربنایی استان به صورت جدی در حال اجرا و پیگیریست.

شریعتی در پایان در خصوص مساله آب شرب در شهرهای ماهشهر و بندر امام تصریح کرد: مصوبه گرفتیم دو آب شیرین کن برای بندر امام و ماهشهر احداث شود که کیفیت آب شرب را بهبود دهیم و این کار به زودی انشاالله انجام خواهد شد.

بر اساس این گزارش ۱۵ فروردین ماه امسال هیئت دولت تصویب کرد برای ۵ بخش زیربنایی استان شامل آب و فاضلاب، مهار ریزگردها، پایداری شبکه برق، طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی و ارتقای کیفی کارون مبلغ ۲۳ هزار میلیارد تومان از منابع مختلف مانند بودجه های کشوری، اوراق مشارکت، فاینانس داخلی، صندوق ملی توسعه، صندوق ذخیره ارزی و سایر منابع و راه های تامین مالی در طول مدت ۳ تا ۴ سال هزینه شود.