به گزارش خوزپرس از اهواز ، مسعود میرزاپور رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی هندیجان عصر دوشنبه هفتم اسفند ۹۶ با محمدصادق کریمی کیا مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان در محل استانداری خوزستان دیدار کرد.
در این نشست راه های توسعه فرهنگی، اجتماعی و رسیدن به پایداری در اقتصاد هنر بررسی و پیشنهاداتی مطرح شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در این‌نشست، بر لزوم توجه بیشتر به امور فرهنگی در شهرستان هندیجان،معرفی و تقویت ظرفیت های مختلف در جهت جذب گردشگر و بویژه احیاء و توسعه ی اقتصاد هنر تاکید شد.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان در این نشست گفت: مجموعه استانداری ، نگاه ویژه ای به مباحث فرهنگی و اجتماعی هندیجان و سایر مناطق کمتر برخوردار دارد و از برنامه های شاخص فرهنگی ، اجتماعی و عام المنفعه در این مناطق حمایت و استقبال می کند.
محمد صادق کریمی کیا افزود: در سال ۹۶ شکوفایی و رونق بسیار خوبی در زمینه های مختلفی از شهر هندیجان شاهد بودیم و امیدوار هستیم با یک هم افزایی و بکارگیری خرد جمعی، رونق مضاعفی در همه بخش ها را داشته باشیم.
وی با اشاره به برگزاری چهارمین کنگره ملی شعر خلیج فارس در این شهرستان در اردیبهشت ۹۷ گفت: به یاری خداوند و همت مدیران دست اندرکار، رویداد با اهمیت و باشکوهی را در حوزه فرهنگ و ادب کشور رقم خواهیم زد.
کریمی کیا در این نشست با تقدیر از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در حمایت و برگزاری برنامه های شاخص و متعدد در حوزه فرهنگ و هنر استان گفت: بر اساس مذاکرات صورت گرفته با دکتر جوروند ، همه ظرفیت های فکری ، فرهنگی و هنری و امکانات موجود در هندیجان برای برگزاری کنگره ملی شعر خلیج فارس مهیاست و برای اعتلای نام و جایگاه خلیج فارس و هندیجان از تمام توان و امکانات بهره خواهیم برد.
وی خاطرنشان کرد: بی شک برگزاری کنگره خلیج فارس ، می تواند به ، جهت دهی فرهنگی و ترسیم افقی روشن برای هندیجان کمک کند و در این راستا با دعوت از مجموعه هایی همچون صدا و سیما و دیگر دستگاه های فرهنگی ، استفاده لازم از آنان را خواهیم برد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان نیز در این نشست صمیمی ، ضمن ابراز تشکر از توجه مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری به شهرستان هندیجان و حمایت قاطع از برگزاری چهارمین کنگره ملی شعر خلیج فارس گفت: برگزاری این کنگره ، یک خواست عمومی است و همه ی دست اندرکاران و فعالان فرهنگی را به مشارکت و همگرایی در اجرای این رویداد دعوت می کنیم.
مسعود میرزاپور گفت: شهرستان هندیجان و اسکله زیبای بهرکان محل برگزاری اجرای کنگره خواهد بود و این اسکله و خلیج که نماد ، نشان و مجموعه ای سترگ از شکوه ایران است می بایست به درستی بازشناخت و بازتعریف شود تا در تداوم تثبیت جایگاهش در مجموعه ی میراث جهانی بیانجامد.
وی از همه ی استان ها و شهرهایی که هویت و اعتبارشان را وامدار خلیج فارس اند خواست تا در برگزاری این رویداد ملی با قلم و قدم سهیم شوند.
گفتنی است: کنگره ملی شعر خلیج فارس، هفتم اردیبهشت ۹۷ با حضور شخصیت های برجسته ادبی و فرهنگی کشور و استان در شهر زیبای هندیجان برگزار خواهد شد.