به گزارش خوزپرس از اهواز، کوروش بهادری یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در حال حاضر گردو غبار شعاع دید در آبادان و خرمشهر را به ۱۰۰ متر کاهش داده ، دامنه این پدیده به ماهشهر و شادگان نیز گسترش می یابد و تا بعد از ظهر ادامه دارد.
وی افزود: طوفان با سرعت ۵۰کیلومتر بر ساعت صبح امروز در برخی نقاط استان از جمله اهواز ، آبادان، امیدیه و ایذه باعث وقوع گرد و غبار محلی شد به صورتی که شعاع دید در اهواز به ۵۰۰ متر کاهش یافت.
مدیر کل هواشناسی خوزستان بیان کرد: بارندگی صبح امروز در اهوازو رامهرمز نیم، تاراز ۹، دزفول ۲٫۹، مسجدسلیمان ۲، شوشتر ۲٫۶، ایذه ۳٫۴، اندیمشک ۴٫۳، لالی ۳٫۷، شوش ۲٫۷، گتوند ۲٫۲، بستان ۱٫۴ و هندیجان چهار دهم میلی متر گزارش شده است.
بهادری ادامه داد: تا امشب بارندگی در بیشتر نقاط استان ادامه دارد اما گرد و غبار در آبادان، خرمشهر، ماهشهر و شادگان مانع بارندگی می شود.
وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته امیدیه با ۳۱ و تاراز با هفت درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط استان گزارش شده و تغییرات دمایی هوای اهواز بین ۳۰ و ۲۲ درجه سانیتگراد در نوسان است و امروز خلیج فارس مواج گزارش شده است.
بر اساس اعلام مدیریت بحران استانداری خوزستان، مدارس و دانشگاه های نوبت صبح امروز شهرستان رامشیر و نوبت بعداز ظهر آبادان، خرمشهر، شادگان و ماهشهر به دلیل گرد و غبار تعطیل شده است.
بنابر اطلاعیه اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان غلظت گرد و غبار در ساعت ۱۱ امروز در سوسنگرد یک هزار و ۱۳۷، اهواز ۶۳۲، آبادان ۹۱۶ و در حمیدیه نیز ۶۳۷ میکروگرم بر متر مکعب گزارش شده است.
میزان گرد و غبار در آسمان اهواز در ساعت ۱۴ روز سه شنبه ۲۴ بهمن به ۹ هزار میکروگرم بر مترمکعب یعنی بیش از ۶۰برابر حد مجاز و میزان گرد و غبار در آسمان دزفول در ساعت ۱۷ روز سه شنبه به ۱۰ هزار میکروگرم بر مترمکعب معادل ۶۶ برابر حد مجاز رسید.