مسعود میرزاپور در گفت و گو با خبرنگار خوزپرس در اهواز اظهار داشت:کنگره ملی شعر خلیج فارس را در روز جمعه ۷ اردیبهشت ۹۷ در مجتمع فرهنگی هنری خلیج فارس هندیجان، و بخش پایانی آیین اختتامیه آن را در کنار اسکله زیبای بهرکان در شهرستان هندیجان برگزار خواهیم کرد.

وی در خصوص شرایط ارسال آثار به دبیرخانه کنگره یادآور شد: آثار ارسالی باید در نرم افزار WORD٢٠٠٧ یا ٢٠١٠ با فونت نازنین ١۴ بر یک طرف برگ A۴ به نشانی  ershadhendijan@gmail.com  ارسال شوند. شاعران می‌توانند آثار خود را در بخش کلاسیک و آزاد وحداکثر تا ۵ اثر به دبیرخانه کنگره ارسال نمایند.

دبیر اجرایی چهارمین کنگره ملی شعر خلیج فارس در هندیجان اضافه کرد: مهلت ارسال آثار شاعران به دبیرخانه کنگره، تا ۲۵ اسفند ۹۶ تعیین گردیده و احتمال تمدید آن نیز وجود دارد.

وی همچنین اذعان کرد: به نفرات اول تا سوم در بخش های مختلف کنگره، به ترتیب؛ دو میلیون،یک و نیم میلیون و یک میلیون تومان جایزه نقدی اهدا می گردد.

گفتنی است: شهرستان هندیجان در خوزستان، با ۹۵ کیلومتر مرز آبی ، بیشترین مرز آبی با خلیج فارس را در بین شهرهای ایران ، از آن خود کرده و این شهرستان، علاوه بر ذخایر ارزنده فرهنگی ، تاریخی و ادبی در منطقه ، قطب صیادی و کالای خانه در جنوب ایران نیز می باشد.